علمی: زدودن انحرافات فکری و معرفتی  و ایجاد حس مسئولیت  در دانش آموزان رسالت آموزش و پرورش است

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:  رسالت آموزش و پرورش زدودن انحرافات فکری و معرفتی  و ایجاد حس مسئولیت  در دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۱۹۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
علمی: زدودن انحرافات فکری و معرفتی  و ایجاد حس مسئولیت  در دانش آموزان رسالت آموزش و پرورش است

طاهر علمی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی در مشهد مقدس باطرح سوال های چون چرا ظهور اتفاق نیافتاده است؟ آیا ما نسبت به امام معرفت پیدا کرده ایم؟ و معرفت چیست؟ گفت: کسب معرفت تلاش می خواهد و لازم است دنبال آن برویم و معرفت فقط شناخت امام نیست بلکه باید در رفتار و کردارمان امام را حاضر بدانیم و از خود سوال کنیم که آیا امام از رفتار ما راضی است یا نه؟

وی ادامه داد: همه می دانیم که امام حاضر است و شاهد تمام اعمال و رفتار ما است ما باید هر لحظه باید امام را شاهد و ناظر اعمال خود بدانیم که اگر این امر اتفاق افتد در آن صورت است که نسبت به امام معرفت پیدا کرده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: اولین باب معرفت باور امام است و دشمن قسم خورده انقلاب و اسلام دنبال دزدین این باور است لذا لازم است رابطه خود با امام را همیشگی کنیم و با کتب اخلاقی انس داشته باشیم.

علمی اضافه کرد: اهداف امام این است که بعد از ظهور، همه اسماء الهی و علوم شامل تمام بشریت می شود واین از برکات ظهور است.

وی تصریح کرد: تربیت دانش آموزان وظیفه خطیری است که بر عهده ما است و اگر ما کار نکنیم و دستاورد ها را به امام زمان انتقال ندهیم فردا نخواهیم توانست پاسخ گو باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به نقش ارزنده معلمان در جامعه تصریح کرد: رسالت آموزش و پرورش زدودن انحرافات فکری و معرفتی و ایجاد حس مسئولیت در دانش آموزان است پس باید دانست که وظیفه ما سنگین است و چه باید بکنیم که این رسالت صد درصد اتفاق افتد.

علمی گفت: اگر ما بتوانیم در دانش آموزان این احساس را به وجود آوریم که مسئولیت را بشناسند و آن را بپذیرند و بعد آن را انجام دهند آن موقع غیرت دینی شکل می گیرد.

مربیان فعال سازمان دانش آموزی استان تجلیل می شوند
مدیر سازمان دانش آموزی استان در ادامه این جلسه گفت: در سند تحول بنیادین ساحتی با بعد زیبا شناختی وجود دارد ما باید تمرین کنیم به زیبا شناختی واقعی برسیم.

صمد علیزاده ادامه داد: با توجه به اینکه 21 اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی است و به میمنت این سالروز از مربیان و فعلان سازمان دانش آموزی تجلیل خواهند شد.

وی خطاب به معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق استان گفت: شما در عین حال رییس سازمان دانش آموزی ناحیه و منطقه خود هستید.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اظهار گله مندی از عدم تشکیل شورای برنامه ریزی نواحی و مناطق گفت: چارچوب اساسنامه سازمان دانش آموزی را مطالعه کنید و سازمان را فقط تشکل و گروه تشکیلات نبینید.

علیزاده با اشاره به اهمیت آموزش دانش آموزان خبرنگار در سطح استان و لزوم تشکیل این کلاسها در تمام استان گفت: پانای آذربایجان شرقی با تلاشهای همکاران توانسته است در سطح کشور برندی با عنوان "دیدارهای صمیمی مسئولان وافراد برجسته و موفق استان با دانش آموزان خبرنگار " ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در این جلسات دانش آموزان مطالباتی مطرح می کنند که قسمت اعظم آن مطالبات پرورشی است پس باید تلاشمان را دو چندان کنیم و به مطالبات آنان پاسخ مثبت دهیم.

اختصاص یک وعده غذای آشپزخانه رضوی

رئیس باشگاه پرورشی استان ضمن تشریح برنامه های پیش روی تابستان ۹۷ به اهداف گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی استان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام یافته برای گردهمایی سه روزه یک وعده ناهار میهمان آشپزخانه امام رضا( ع) خواهیم بود.
وی ادامه داد : در صورت انعقاد تفاهم نامه فی ما بین آموزش و پرورش استان و هتل فردوسی مشهد، همکاران فرهنگی و دانش آموزان در تابستان امسال با اردوهای زیارتی به مشهد مقدس اعزام می شوند.
اسماعیل جبیب زاده از بازدید همکاران از دارالقران ناحیه ۶ مشهد به عنوان دارالقرآن منتخب مشهد مقدس خبر داد.

فعالیت قرآنی به جای نخبه گرایی به فعالیت عمومی تبدیل شود

رییس اداره قرآن،عترت و نماز استان در ادامه جلسه اظهار کرد: سه راهبرد تربیتی مهم قرآن، نماز و عترت باید به گفتمان غالب تبدیل شود و فعالیت قرآنی به جای نخبه گرایی به فعالیت عمومی تبدیل شود.

محمد صادق زاده به برنامه های اداره قرآن، نماز و عترت استان اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده با مجمع قاریان استان در سال جدید دوره تربیت مربی قرائت بانوان برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس نتایج بازدیدها بیش از 35درصد دارالقرآن ها فضای مناسب ندارند.

رییس اداره قرآن، نماز و عترت استان بیان کرد: از دیگر فعالیتهای این اداره رشد 25درصدی شرکت کنندگان در مرحله استانی مسابقات است.

صادقزاده همچنین نسبت به فعال سازی شورای قرآن، عترت و نماز تاکید کرده و گفت: بر اساس تاکید مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان باید از هرگونه تغییر کاربری نمازخانه ها به فضای آموزشی پرهیز شود.

بیش از 98 درصد دانش آموزان پایه نهم در سامانه همگام ثبت نام کرده اند

کارشناس مسئول مشاوره تربیتی استان نیز گفت: فعال کردن کمیته هدایت تحصیلی نواحی و مناطق به منظور تکمیل فرآیند هدایت تحصیلی و تکمیل کردن فرم ها و آزمون های مشاوره ای ضروری است
حسین شاهمحمدی افزود: از دانش آموزان پایه نهم که بیش از ۴۹هزار نفر در استان مشغول به تحصیلند تا کنون بیش از ۹۸ درصد در سامانه همگام فرمهای آزمون های مشاوره را پر کرده اند.
وی بیان کرد: توجیه مدیران مدارس به منظور ثبت نام در رایا درس و تهیه کتب هدایت تحصیلی ویژه فرهنگیان، والدین و دانش آموزان و ممنوع بودن به کارگیری و تغییر پست رشته شغلی مشاوران مدارس به دلیل کمبود نیروی انسانی مشاوره متخصص از دیگر مباحث اداره مشاوره می باشد.


تمام اردوهای دانش آموزی توسط مرکز کنترل سفر‌های برون استانی به‌صورت ۲۴ ساعته کنترل می‌شوند
کارشناس فعالیت های اردویی و ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت: به منظور ارتقا کیفیت اردوهای دانش آموزی و جهت کنترل شبانه روزی اردوها و رعایت موارد ایمنی سفرهای دانش آموزی، مرکز کنترل این سفرها از سال ۹۶ تاسیس شد.
لیلا محمد پور ادامه داد: طبق مصوبات این مرکز مقرر شد تمامی سفرهای دانش آموزی بیش از ۲۰ کیلومتر مسافت اعم از اردوهای تفریحی ، سیاحتی، علمی، مسابقات وراهیان نور جهت اعزام باید از سامانه این مرکز کد دریافت نمایند تا مجوز حرکت از طرف سامانه ارائه شود .
محمدپور بیان کرد : این مرکز مجاز است در صورت عدم رعایت ضوابط و یا بروز وقایعی که ممکن است امنیت سفر دانش آموزان را به مخاطره اندازد، از برگزاری یا ادامه اردو در هر مرحله ممانعت به عمل آورد و سرپرست اردو، موظف به اجرای دستورات مرکز کنترل است.
وی در ادامه از اجرایی شدن دستور العمل ستاد صیانت در ادارات و مدارس خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار