نخستین نمایشگاه «هفته معرفی مشاغل» در آمل افتتاح شد

آمل (پانا) - نخستین نمایشگاه «هفته معرفی مشاغل» با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و‌پرورش مازندران، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه آمل، در مرکز تخصصی نمایشگاه‌های این شهرستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۱۷۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نخستین نمایشگاه «هفته معرفی مشاغل» در آمل افتتاح شد

اولین نمایشگاه و همایش «هفته معرفی مشاغل» شهرستان آمل به همت آموزش و پرورش این شهرستان با همکاری مؤسسات آموزش عالی، صنایع، هنرستان‌ها و دبیرستان‌های غیردولتی متوسطه دو امروز در مرکز تخصصی نمایشگاه‌های آمل آغاز به کار کرد.

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در آیین افتتاح این نمایشگاه مدرسه را کانون آموزش مهارت‌ها برشمرد و اظهار کرد: سن دانش‌آموزی بهترین فرصت برای شناخت و جهت‌گیری مسیر زندگی و شغلی آینده است، زیرا در این سن، آهنگ رفتن در مسیر موفقیت، موقعیت اجتماعی و اقتصادی موردعلاقه در دانش‌آموزان ایجاد شده است.

او دوره‌های نوجوانی و جوانی را بهترین و پربازده‌ترین زمان یادگیری عنوان کرد و افزود: امروزه عمده‌ترین نیاز کشور یادگیری فن و مهارت است.

نظری بر ترویج تفکر مهارت‌آموزی در مدارس تأکید و بیان کرد: از این راه، دانش‌آموزان با خلاقیت، نوآوری و‌ آماده‌سازی حضور در فرایند رشد و توسعه مهارت‌های زندگی موفق و از این طریق استعدادهای نهفته در آنان شناسایی خواهد شد.

او افزود: طی فرایند مستمر آموزش، مهارت‌های ضروری و کاربردی زندگی، پژوهش، مشاوره است که دانش‌آموزان برای ورود به عرصه‌های آینده‌ کشور ترغیب خواهند شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران آموزش مهارت‌های ضروری و آشنایی با مشاغل کاربردی زندگی به‌ ویژه در سنین پایین‌ را موجب حل یکی از مشکلات جدی جامعه امروز ایران یعنی بیکاری برشمرد و گفت: فارغ‌التحصیلان مدارس و دانشگاه‌ها با داشتن مدارک عالیه و تخصصی جذب بازار کار نمی‌شوند و این مسئله به ناامیدی گسترده می‌انجامد که مانع ابتکار عمل و تلاش برای بهبود اوضاع می‌شود

نظری تأکید کرد: اگر فرد آگاهانه و بر اساس ملاک‌ها و معیارهای صحیح رشته خود را انتخاب کند، به موفقیت تحصیلی، رضایت شغلی، پیشرفت در کار و‌ کسب درآمد، لذت از زندگی، موفقیت اجتماعی مطلوب و شکوفایی استعدادهایش خواهد رسید، در حالی که انتخاب نادرست سبب افت تحصیلی، عدم شکوفایی استعدادهای فرد، هدر رفتن سرمایه‌های عمر، عدم رضایت شغلی و در نهایت عدم موفقیت فرد می‌شود.

او در پایان یادآور شد: ایجاد بیش از ۲۹ میلیون فرصت شغل تا سال ۱۴۰۴ باید ازمدارس و با آشنایی با مهارت‌ها و نیاز جامعه به مشاغل مختلف شروع شود.

نخستین نمایشگاه «هفته معرفی مشاغل» با ۲۲۰ غرفه مختلف تا دوازدهم اردیبهشت در محل نمایشگاه‌های دائمی شهرستان آمل برپا می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار