نخستین همایش هیأت ورزش کارگری مازندران در ساری آغاز شد

ساری (پانا) - نخستین همایش هیأت ورزش کارگری مازندران در پلاژ وزارت کشور بعدازظهر امروز آغاز شد.

کد مطلب: ۸۱۶۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نخستین همایش هیأت ورزش کارگری مازندران در ساری آغاز شد

نخستین همایش هیأت ورزش کارگری مازندران در پلاژ وزارت کشور بعدازظهر امروز با شعار «هر کارگاه یک تیم ورزشی» و حضور هیئت ریسه استان، ارکان انجمن‌های استانی و هیئت‌های شهرستان‌ها آغاز شد.

مرتضی اسماعیلی دبیر فدراسیون ورزش های کارگری در ویین افتتاحیه این همایش ضمن بیان اینکه به ورزش نباید صرفا به عنوان ورزش قهرمانی نگاه کرد، گفت: ورزش همگانی، ورزش سلامتی، ورزش آماتوری و وپرزش کارگری را باید در کنار ورزش قهرمانی دید و به آن بها داد.

او افزود: استان مازندران در ورزش کارگری استان اولین‌هاست و برگزاری اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور، اولین انتخابات هیات ورزش‌های کارگری و اعزام اولین کاروان ورزش کارگری کشور به مسابقات جهانی ورزش کارگری را در کارنامه خود دارد.

اسماعیلی با اشاره به این موضوع که در سال ۹۶ برای نخستیبن بار یک ردیف ویژه ورزش کارگری در بودجه کلان کشور در نظر گرفته شد، ادامه داد: اما بودجه یک سال فدراسیون ورزش کارگری در حال حاضر ۱۳۰ میلیون تومان است و با این حال همین‌که در بودجه دیده شده است، جای امیدواری دارد.

او بار اصلی فدراسیون ورزش کارگری را به هیئت‌های ورزش کارگری استان‌ها و انجمن‌های ورزش کارگری استان‌ها دانست و گفت: این هیئت‌ها و انجمن‌ها بدون پرداخت به شکل داوطلبانه خدمت می‌کنند.

سرنخ مشکلات موجود به اقتصاد ورزش می‌رسد

حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این آیین ضمن اشاره به اینکه فدراسیون ورزش کارگری در میان فدراسیون‌ها به فدراسیون خاموش مشهور بوده‌، گفت: در سال‌های اخیر تحرک و فعالیت آن بیشتر شده و اگر هم مشکلی وجود دارد در ذیل مشکلات مجموع فدراسیون‌هاست و به تبع آن ورزش کارگری نیز مبتلا به آن است.

او بر لزوم ورود هیئت‌های ورزشی و نمایندگان مجلس و وزارتخانه‌های مرتبط بر ای رسیدن به اهداف چشم‌انداز سند توسعه ورزش همگانی تأکید کرد و افزود: مهم‌ترین موضوع در ورزش فقر منابع مالی است.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه بشترین مشکل ورزش کارگری متعلق به سال ۹۶ بوده، ادامه داد: بسیاری از مدال‌ها به دلیل عدم منابع مالی به دست نمی‌آید و وقتی مشکلات و کمبودها را بررسی می‌کنیم سرنخ تمامی آن‌ها به اقتصاد ورزش می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با تصحیح قوانین. و ایجاد دستورالعمل‌ها و رفع محدودیت‌ها به ورزش کشور یاری رسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار