مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین؛

اجازه دهیم دانش آموزان در مدارس ابتدایی کودکی کنند

قزوین (پانا) _ مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین دوره پیش‌دبستانی را حساس‌ترین دوران زندگی کودک دانست و بر زیر ساخت‌های شخصیتی کودک در این دوره تاکید کرد و گفت: .امروز باید اجازه دهیم دانش آموزان در مدارس ابتدایی کودکی کنند.

کد مطلب: ۸۱۶۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اجازه دهیم دانش آموزان در مدارس ابتدایی کودکی کنند

به گزارش اداره کل روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین‌، سالار قاسمی در همایش اولیای نوآموزان و دانش آموزان ابتدایی استان قزوین با محوریت تحول در آموزش و‌پرورش که با حضور دکتر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن هفته بزرگداشت معلم بیان کرد: اولیایی که فرزند پیش دبستانی دارند هنوز یک فرصت طلایی در دست دارند چرا که خمیر مایه تعلیم و تربیت و شالوده همه فعالیت های تربیتی پیش دبستانی است به گونه ای که شخصیت اصلی کودکان از همان 6 سال اول زندگی تحقق می یابد.
وی اظهار کرد: بیشترین دوران یادگیری در شش سال اول است و اساسا شخصیت کودک در شش اول شکل می گیرد اما به شرطی که محیط مناسبی برای رشد فرزندان ایجاد شود.

قاسمی تاکید کرد: اگر می خواهیم فرزندان پویا و فعال داشته باشیم باید در کنار آموزش و پرورش حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: شعار آموزش و‌پرورش خلاقیت و پویایی است پس باید سعی کنیم محتوا کم شود و شادی و نشاط در بین دانش آموزان ایجاد شود و فرزندانمان بخواهیم که در جامعه مفید باشند.

وی افزود: در حوزه پیش دبستانی دبستانی، استان قزوین رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است و بر اساس اهمیت امر آموزش، مادران خانواده آموزش و پرورش، معلمان مدارس و مربیان پیش دبستانی هستند و تا زمانیکه نتوانیم در دوره پیش دبستانی سرمایه گذاری کنیم.

این مسئول اضافه کرد: اعتماد به نفس، درک متقابل، طبیعت گردی و بازی با کودکان برای خلاق سازی و پویایی آنها همگی از اصول و موارد مهم در افزایش خلاقیت کودکان است که باید به این موضوع در دوره پیش دبستانی توجه شود.
قاسمی افزود: تاکید بر محتوای غنی و کاهش حجم کتاب های درسی و حذف پیک نوروزی دانش آموزان همگی گامی در جهت همین افزایش خلاقیت دانش آموزان بوده اند.
وی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش قزوین نیز همواره در ادبیات و گفتار خود به معاونان و اولیا بر اهمیت دوره پیش دبستانی و ابتدایی تاکید کرده ایم چرا که معتقدیم تا در این دوره سرمایه گذاری نشود در دوره های بعدی امکان موفقیت نخواهیم داشت.

قاسمی افزود: قزوین رتبه دوم کشور را در پوشش پیش دبستانی دارد و اقدامات کیفی مناسبی در این دوره و همچنین مقطع ابتدایی شکل گرفته که جشنواره جابربن حیان از جمله آنها است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یاد آور شد: در آستانه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین هستیم و ما نیز به عنوان بزرگترین سازمان آموزشی در استان، به دنبال تبیین مقام شهدا در مدارس هستیم.

در پایان مراسم از فرزند شهید حجت اسدی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار