سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان خبر داد:

تحویل 92 درصد پروژه‌های خیرساز در دهه فجر 96/ فعالیت 139 مدرسه عشایری در اصفهان

اصفهان(پانا)_ سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خیران مدرسه‌ساز استان در دهه فجر سال گذشته 92 درصد از پروژه‌های در دست ساخت را تحویل آموزش و پرورش دادند و این در حالی است که میانگین تحویل پروژه در سطح کشور طی یک سال 50 درصد است.

کد مطلب: ۸۱۶۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تحویل 92 درصد پروژه‌های خیرساز در دهه فجر 96/ فعالیت 139 مدرسه عشایری در اصفهان

محمدجواد احمدی در گردهمائی مدیران و رؤسای حوزه‌های ستادی و نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در خوانسار با بیان این‌که پیامبر اسلام(ص) بعثت خویش را برای اخلاق بیان کرد، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل جامعه اسلامی امروز خالی بودن از اخلاق است و در جهان نیز، هر جا خونریزی و زیاده‌طلبی وجود دارد به دلیل نبود اخلاق است.

وی افزود: امام علی(ع) در حالات مختلف سیاست و حکومت تا جنگ و فشارها، هیچ‌گاه از مدار اخلاق خارج نشدند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این‌که امروز ما کارگزاران حکومت اسلامی باید پیگیر اخلاق باشیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته سالی سخت بود و کل استان را به سختی اداره کردیم و با وجود کمبودها، موفقیت‌های خوبی داشتیم.

وی در ادامه گفت: استان اصفهان در امور پرورشی یعنی فرهنگ و هنر رتبه نخست کشور شده است، در مبحث معارف نیز استان در میان رتبه‌های اول تا پنجم کشور در نوسان است.

احمدی ادامه داد: دانش‌آموزان استان در المپیاد جهانی فیزیک یک نشان طلا و هشت مورد رتبه‌های کشوری کسب کردند.

وی اضافه کرد: محصلان استان در سال گذشته شش مدال طلا، هفت مدال نقره و چهار مدال برنز در المپیادهای کشوری کسب کردند و 28 مدال طلا در لیگ‌های علمی کشوری کسب شد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین مطرح کرد: استان اصفهان برای دومین سال پیاپی رتبه سوم کشوری در کنکور سراسری را کسب کرد و حفظ این جایگاه به معنای وجود دارایی‌ها و توانایی‌های استان است.

وی در ادامه بیان کرد: بالاترین میانگین معدل نهایی در 20 سال گذشته برای امتحانات دیپلم کسب شد که گویای نگاه کیفی آموزش است و از همه معلمان باید تشکر کرد.

احمدی عنوان کرد: سال گذشته حدود 300 هزار نفر در المپیادهای ورزشی شرکت کردند که یکی از بسترهای پایدار، ماندگار و اصلی نشاط و شادی در مدارس است.

وی با بیان این‌که 23 عنوان ورزشی در مسابقات کشوری در میان دختران و پسران کسب شد، ابراز کرد: مقام اول آسیایی در رشته فوتبال دانش‌آموزی ایران کسب شد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان کرد: در طرح جابرابن حیان از 32 درصد شرکت‌کننده سال 92-93 به 53 درصد در سال 96-97 رسیدیم که نشان‌گر تحرک آموزشی، مهارت‌آموزی، پژوهش، ابتکار، خلاقیت و زنده بودن جریان تعلیم و تربیت در این گونه طرح‌ها است.

وی با بیان این‌که هفت رتبه نخست کشوری در برنامه‌های کیفیت‌بخشی کلاس‌های چند پایه توسط معلمان و همکاران کسب شد، اظهار کرد: تعداد معلمان شرکت‌کننده در برنامه درس‌پژوهی از چهار درصد سال 92-93 به 44.2 درصد در سال 96-97 افزایش یافت.

احمدی در ادامه افزود: همچنین ارتقای نرخ پوشش تحصیلی پیش دبستانی را داشته‌ایم یعنی از 42 درصد در سال 92-93 به عدد 71.6 درصد در سال 96-97 رشد داشته است.

وی ادامه داد: جذب افراد ترک تحصیل کرده در سال 93-94 به میزان 32 درصد بود که در سال 96-97 به 79.9 درصد رسید، وجود تعداد کم افراد ترک تحصیل کرده و پوشش گسترده تحصیلی، این آمار را جالب می‌کند و هر درصد نشان از تلاش گسترده می‌دهد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین گفت: در امر توسعه عدالت آموزشی در مدارس سال 93-94 تنها دو مدرسه عشایری وجود داشت اما اکنون با شناسایی کدها و... در سال 96-97 تعداد 139 مدرسه عشایری داریم.

وی با بیان این‌که در امور پشتیبانی با وجود همه نداشته‌ها، کاری محدود یا تعطیل نشد، ابراز کرد: در نظرسنجی‌ها معلمان به عنوان اقشار و مدارس و ادارات آموزش و پروش به عنوان نهاد‌های اجتماعی و سازمانی مورد اعتمادترین نهادها و اقشار اجتماعی در میان مردم هستند و حضور خیران مدرسه‌ساز در این نهاد مبین این امر است.

احمدی تصریح کرد: اولویت خانواده‌ها برای اوقات فراغت تحصیلی تابستان به دلیل داشتن امنیت اخلاقی و تعهد کاری معلمان مدارس است و اگر جایی تجهیزات و امکانات مناسبی ارائه ندادیم، خانواده به جای دیگری رجوع می‌کند.

وی اضافه کرد: کسب این جایگاه اعتماد در میان مردم مدیون تلاش‌های معلمان مظلوم و گمنام در کلاس‌های درس است.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین ابراز کرد: آموزش و پرورش به مشارکت‌های مردمی که بستر آن ایجاد شده، همواره نیاز دارد و مردم همواره میدان‌دار امور خیر بودند.

وی ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز استان در دهه فجر سال گذشته 92 درصد از پروژه‌های در دست ساخت را تحویل آموزش و پرورش دادند و این در حالی است که میانگین تحویل پروژه در سطح کشور طی یک سال 50 درصد است؛ تعداد خیران در استان اصفهان 72 درصد است یعنی هم جمع خیران و هم میزان تحویل پروژه‌های خیران استان از سطح کشور بالاتر است.

احمدی در ادامه گفت: این مشارکت مردمی مدیون عملکرد معلمان، مدیران، انجمن اولیا و مربیان و همبستگی با ارگان‌ها و نهادها است که خیر را به مشارکت ترغیب می‌کند.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش خیران مدرسه‌ساز را صادقانه تحویل می‌گیرد و کاسب‌کارانه با آن‌ها برخورد نمی‌کند، عنوان کرد: این یک فرهنگ است که مدیران با رفتار خود آن را می‌توانند ارتقا و رونق دهند یا آن را سرد کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: بازنشستگان را باید مورد تکریم و احترام قرار داد که حداقل می‌تواند یک جلسه شاد چند ساعته برای آن‌ها باشد.

وی در پایان با بیان این‌که در مدت مسؤولیت نظارت را ضعیف دیدم و باید نظارت و مدیریت با هم باشد، افزود: افتخار یک مدیر در یک سازمان به درجه بلوغ سازمان تحت حمایتش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار