گزارش نماز جمعه خوسف(97/1/24)

خوسف (پانا) - امام جمعه خوسف با اشاره به آیات و روایات و تبریک عید مبعث گفت: خداوند پیامبر بزرگ اسلام را با هدف تزکیه و تعلیم فرستاد تا در بین مردم سجایای اخلاقی را ترویج کند ، با تعلیم و تزکیه انسان ها را از جهالت نجات دهد.

کد مطلب: ۸۱۳۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
گزارش نماز جمعه خوسف(97/1/24)

حجت الاسلام والمسلمین شاهبیکی در مقایسه ویژگی های دوران جاهلیت اولی و دوران ما افزود: جنگ ها و جنایت های قبیله ای و قومی در دوران جاهلی صکرت می گرفت و امروز نیز در جهان با جهالت مدرن شاهد جنگ و خونریزی هستیم ،فحشاء و بی حیایی در ان زمان وجود داشت و امروز برهنگی فحشاو زنا زشت تر و با تبلیغات گسترده به شکل تجارت در آمده است ، ازدواج های جور واجور و زنده به گور کردن دختران رایج بود و امروز به شکلی متفاوت با سقط جنین ، خرافه پرستی ، قمار ، شرب خمر ، تعصبات قومی و قبیله ای از دیگر نشانه های جاهلیت بود و ور زمان ما هم به نوعی دیگر وجود دارد که تنها نسخه نجات بخش و شفابخش همه این ها رفتن به سراغ اهداف بعثت و امامت است.


وی با تقدیر از حضور مردم در مراسم تشیع اولین شهید مدافع حرم استان افزود: شهدا رویش های انقلابند و باعث افتخار و اقتدار نظام که باید قدردان باشیم.


شاهبیکی با گرامی داشت دهه حساب ۱۰۰ امام و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب گفت: امروز باید با کار جهادی به اهداف امام راحل که توجه به مسکن ، محرومان و مسایل رو ستاها بود، برسیم .


وی با تبریک هفته ارتش و یاد شهدای ارتش، به دیدار رهبر معظم انقلاب با نیروهای نظامی افزود: امروز تهاجم دشمنان بی نظیر و متفاوت است و این به خاطر ضعف ما نیست بلکه به خاطر اقتدار ماست و این که ما روی پای خود ایستاده ایم و به اذعان ترامپ ، دشمن شماره یک ما :" هفت تریلیون دلار در ۱۷ سال خرج ایران کرده ایم و هیچ چیز به دست نیاورده ایم و هر جا رفتیم ایران حضور داشت" که اینها نشان از اقتدار ماست.


خطیب جمعه خوسف در مورد شعار سال گفت: باید دنبال تولید داخلی باشیم و منتظر سرمایه گذاری و ورود کالای خارجی نباشیم و امروز اگر کشورهای خارجی موفق شده اند به خاطر بستن مرز ها ، تکیه بر تولید داخلی عدم وابستگی به بیگانه بوده است.


وی در مورد بالا رفتن قیمت دلار و بحران ارزی در بازار کشور ما افزود: اگر بحث های سیاسی و سیاسی کاری کنار گذاشته شود این مشکلات پیش نمی آید.


حمایت از پیام رسان های داخلی از مسایلی بود که امام جمعه خوسف گوشزد کرد و گفت: دولت به این سمت رفته تا پیام رسانه های داخلی را تقویت کند و مردم نیز از آنها استفاده کنند و بیگانه نتو اند در حر یم کشور ما دخالت کند.


جلوگیری از اسراف در ایام برات از دیگر مواردی بود که مورد تاکید امام جمعه بود که گفت: با کمال تواضع تقاضا دارم از اسراف و ریخت و پاش ها در روز برات بر قبور اموات دوری کنید و بدانید با این کارها روح اموات شاد نخواهد شد بلکه قرائت قرآن و کمک به نیازمندان اجر بیشتری خواهد داشت ، البته ترک مراسم برات یک اقدام شجاعانه می خواهد که باید جهت دار کنیم و با پیشقدم شدن بعضی خانواده ها جلوی اسراف را بگیریم.

خبرنگار افتخاری پانا:مهدی آراسته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار