فرماندارشهرستان پیشوا:

نماز جمعه فرصت مناسب گزارش دادن مسئولان به مردم است

فرماندار شهرستان پیشواحضور مدیران در نماز جمعه رافرصتی مناسب برای گزارش دادن و ارتباط آنان با مردم دانست.

کد مطلب: ۵۲۲۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان پیشوا، محمدکرم محمدی در دیدار با امام جمعه شهرستان که به اتفاق معاونین، بخشداران و جمعی از مدیران ادارات صورت گرفت، ضمن تبریک سالروز اقامه اولین نماز جمعه و هفته نماز جمعه بیان کرد: اولین نماز عبادی سیاسی جمعه به عنوان همایش هفتگی مسلمین از سوی آیت الله طالقانی(ره) به عنوان یکی از روحانیون پرسابقه نهضت انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران رقم خورد .

وی در ادامه افزود: تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بر پاسداری از دژ محکم نماز جمعه باعث شده است تا به امروز نماز جمعه در کشور اسلامی ما هیچ گاه تعطیل نشود و حتی زمانی که کشورمان آماج گلوله های استکبار جهانی به وسیله صدام خائن بود، خللی در آن وارد نگردید .

فرماندار پیشوا با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) در مورد پاسداشت نماز جمعه گفت: نماز جمعه، که نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است ،باید هرچه باشکوه مندتر و پرمحتواتر اقامه شود .

محمدی با اشاره به فرمایشات شهید آیت ا... بهشتی گفت: ما برای انقلاب هزینه های زیادی داده ایم و آن را نه به بهانه بلکه به بها به دست آورده ایم و چه بهایی بالاتر از اینکه بهترین فرزندان این آب و خاک در تثبیت این انقلاب خون خود را اهدا نمودند و امروز نیز انتظار خانواده های عزیز شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان، آزادگان از مسئولان این است که با همه وجود در محور و خط امت اسلامی و حزب الله کار کنند تا هر روز شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این جریان باشیم .

فرماندار پیشوا حضور مدیران در نماز جمعه را علاوه بر یک واجب شرعی، فرصتی برای گزارش دهی آنان دانست و گفت: حضور مدیران در نماز جمعه فرصتی برای گزارش دهی و ارتباط آنان با مردم است و باید از این فرصت و ظرفیت والای اجتماعی حداکثر بهره مندی را برای رفع بسیاری از مسائل اجتماعی، اجرایی، سیاسی و فرهنگی جامعه داشته باشیم .

محمدی نماز جمعه را بیمه مادام العمر امت اسلامی دانست و گفت: امروز در اطراف کشور ایران اسلامی، اسلام مورد هجمه افرادی قرار گرفته است که چیزی از اسلامیت و انسانیت ندارند و برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند اما به فضل خداوند متعال، مقاومت، اعتقاد و باور مردم به جایگاه مهم نماز جمعه تا امروز نتوانسته اند به اسلام و ایران اسلامی خدشه ای وارد کند .

وی نماز جمعه را از شیوه های زیبا و دلپذیر عبادت دانست و گفت: این فریضه از سوی دین مبین اسلام به منظور تحقق آرمان های اجتماعی، تشریع گردیده است و علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی، رویکردی به حکمت ها و مصلحت های اجتماعی هم چون وحدت و همدلی، وفاداری و همراهی، تعاون و برادری و عدالت و انصاف دارد .

محمدی افزود: حقیقتا نماز جمعه در اسلام ترکیب عجیبی است، از یک طرف توصیه مردم به تقوا و پاکدامنی و دوری از هواهای نفسانی و از طرف دیگر آگاه کردن مردم از جریانهای سیاسی و توطئه های دشمنان و نیازهای دوستان و اوضاع دنیای اسلام است که قدر این فریضه عظیم را باید خیلی دانست .

وی اقدام جنایت‌آمیز و خیانت‌بار منافقین در هجوم به میهن اسلامی ایران با پذیرش قطعنامه 598 را از رخدادهای بزرگ و شگفت‌انگیز تاریخ کشور دانست و گفت: در سوم مردادماه 1367 منافقین قصد داشتند طی عملیاتی به خیال شوم خود موجبات نابودی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی را فراهم آورند، که در برابر این حرکت، رزمندگان اسلام در پنجم مردادماه در عملیاتی متقابل با نام مرصاد در اسلام آباد و کرند غرب با وارد ساختن ضربات مهلک بر عناصر منفور و پلید گروهک‌ نفاق، یک عبرت بزرگ تاریخی را برای بدخواهان ملت ایران رقم زدند .

فرماندار پیشوا با اشاره به دستاوردهای عملیات مرصاد گفت: تأثیر دستاوردهای داخلی، خارجی و بین‌المللی عملیات مرصاد برای سالیان متمادی میهن اسلامی را از خطر نفاق و خیانت منافقین وضد انقلاب مصونیت بخشید که تحکیم ثبات و امنیت ملی، تقویت موقعیت بین‌المللی جمهوری اسلامی، بالا رفتن عیار مقبولیت و مشروعیت جهانی نظام مقدس جمهوری اسلامی نزد افکار عمومی جهانیان و ناامیدی استکبار جهانی از مبارزه و نبرد با ملت فهیم و انقلابی ایران از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

/خبرنگار: مائده اسلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار