رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری قاین:

۲۰۰ هزار بازدید از جاذبه های گردشگری قاین انجام شد

قاین (پانا) ـ رئیس میراث فرهنگی قاین گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی و بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کرده اند.

کد مطلب: ۸۱۰۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۰۰ هزار بازدید از جاذبه های گردشگری قاین انجام شد

شاهرخ عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته ستاد خدمات دهی به مسافران نوروزی در این شهرستان بر پا شده است.

وی با بیان اینکه در پنج نقطه شهری قاین، آرین شهر، خضری دشت بیاض، اسفدن و اسلام آباد ایستگاه استقبال از مسافران نوروزی برپا شده که بسیار پر بار بوده است، گفت: همچنین ۴۰ غرفه فروش صنایع دستی در پنج بازارچه و چهار سیاه چادر عشایری نیز در ایام نوروز در این شهرستان برپا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین از استقبال خوب مسافران و گردشگران از این بازارچه ها خبر داد و افزود: بیش از ۶۰ میلیون ریال صنایع دستی و سوغات محلی در این مدت در این بازارچه ها به فروش رسید که بیشترین آن مربوط به جاجیم بافی است.

عباسی ادامه داد: در ایام نوروز ۲۰۰ هزار نفر از محوطه های تاریخی، فضاهای گردشگری و بقاع متبرکه قاین بازدید کرده اند که بقاع متبرکه بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه امامزاده عبدالله کارشک، امامزاده زید قاین، امامزاده زیدالنار روستای آفریز و امامزاده حسن و افضل بیشترین بازدید را داشته اند، گفت: منطقه گردشگری بوذرجمهور، مسجد جامع قاین، موزه های مردم شناسی، مشاهیر و آب و قلعه کوه قاین نیز به ترتیب بیشترین گردشگر را به خود اختصاص داده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۶۰ هزار نفر نیز در بقاع متبرکه، اقامتگاه ها، کمپ های گردشگری و چادرهای مسافرتی در پارک های این شهرستان اسکان یافته اند.

عباسی گفت: در چهار روز پایانی تعطیلات نیز روستاهای طرح هدف گردشگری، تفرجگاه ها و مناظر طبیعی قاین نیز بیشترین تعداد گردشگر را داشته به طوری که در همین چهار روز پایانی ۶۰ هزار نفر از این مکان های طبیعی بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشت اسفدن، سایت پرورش آهو در اسفدن، مزار انجیری و روستای گردشگری زول این چهار روز به ویژه روز طبیعت میزبان گردشگران و مسافران زیادی بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار