مشارکت 1600 نفر از شهروندان در تور نوروزی البرزگردی

کرج (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان این که برگزاری تورهای رایگان البرز گردی یکی از محورهای کاری این معاونت در نوروز بود از مشارکت 1600نفر در این تور ها خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۰۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 1600 نفر از شهروندان در تور نوروزی البرزگردی

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، احمد تر کاشوند در این رابطه اظهار کرد: استقبال مردم استان در تورهای البرزگردی از کاخ مروارید و کاخ سلیمانیه و مجموعه تاریخی تپه ازبکی بی نظیر بوده است .

ترکاشوند ادامه داد: اجرای برنامه های شاد همچون عروسک گردانی، آئین های نوروزی، معرفی خرده فرهنگ ها در برنامه های شب عید و دیدوبازدیدهای نوروزی در قالب طرح نوروزگاه به اجرا درآمد.

ترکاشوند با اشاره به این که در مجموعه کاخ سلیمانیه و تپه ازبکی برای افراد خاصی از قبیل باستان شناسان برنامه های ویژه ای برگزار شد، افزود: در کاخ مروارید 30غرفه صنایع دستی برپابود که در این غرفه ها صنایع دستی البرز معرفی شد.

وی در ادامه گفت: درایام نوروز برنامه نوروزگاه در کاخ مروارید برگزارشد که در این برنامه غرفه کودک با محوریت برنامه های عروسکی، تئاتر خیابانی و معرفی آئین های نوروزی برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی البرز به مهمترین برنامه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان البرز در ایام سال نو اشاره کرد و گفت: برگزاری تورهای رایگان گردش گری البرز با هدف شناخت جاذبه های گردش گری برای شهروندان البرزی انجام شد.

وی ادامه داد: این برنامه با هماهنگی مجموعه دفاتر خدمات مسافرتی استان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج و در قالب 40 تور رایگان انجام شد.

ترکاشوند بابیان این که 1600نفر در تورهای رایگان البرزگردی شرکت کرده اند، خاطر نشان کرد که گردشگران خارجی هم از کاخ مروارید و تپه ازبکی بازدید کرده اند.

وی در پایان اظهار داشت: بازدید شهروندان از کاخ مروارید با استقبال زیادی همراه بود زیرا که معتقدیم مردم باید از وضع این کاخ مطلع باشند و در جریان برنامه های این سازمان برای بهبود و پیشرفت کاخ مروارید که درحال اجرا است قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار