تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه 20

شهرری (پانا)- جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 با موضوع اقدامات پیشگیرانه و کاهش مخاطرات احتمالی مناسبت های پایان سال در سالن بحران ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۵۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه 20

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، سید احمد صفوی شهردار منطقه بیست در این جلسه گفت: ستاد مدیریت بحران منطقه 20 همزمان با روزهای چهارشنبه و پنج شنبه پایان سال در آماده باش کامل است و تمامی اعضاء در سالن بحران ساختمان مرکزی شهرداری مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه و اتفاقات غیرمترقبه، سریع وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر در زمینه آگاه سازی شهروندان، فعالیت های متنوعی انجام شده است، افزود: دوره ها و کارگاه های آموزشی موجب ارتقاء آگاهی شهروندان از خطرات ناشی از کم توجهی های احتمالی شده و با برنامه های هدفمند آموزشی در مدارس، مراکز فرهنگی و سراهای محله، لزوم رعایت نکات ایمنی به جمعیت جوان جامعه ارائه شده است.

صفوی اجرای آموزش های هدفمند ویژه دانش آموزان وی ارائه کارگاه های آموزشی در مدارس منتخب دارای شهردار مدرسه را یکی از طرح های آموزشی هر ساله مدیریت شهری برشمرد و گفت: علاوه بر آگاه سازی جامعه، تمامی مراکز امدادی، درمانی، و نظامی نیز با شناسایی نقاط خطر خیز، آمادگی لازم برای مدیریت بحران های احتمالی را دارند.

شهردار منطقه 20 در خصوص فعالیت مدیریت شهری یادآور شد: انتقال به موقع زباله های شهری قابل اشتعال، جمع آوری سرشاخه ها، استقرار 146 دستگاه ماشین آلات، آماده باش بیش از 600 نیروی انسانی، گشت زنی تیم های رفع سد معبر و شناسایی نقاط حادثه خیز از جمله اقدامات در مراسم های مناسبتی پایان سال است.

صفوی به آماده سازی مسیرهای منتهی به بهشت زهرا(س) وی به زیارتی بودن منطقه 20 نیز اشاره کرد و گفت: وجود 17 امامزاده واجب التکریم، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و قرار گرفتن در مسیر بهشت زهرا(س) از جمله فاکتورهایی است که موجب حضور خیل عظیمی از شهروندان در روزهای پنج شنبه و جمعه پایان سال می شود که تمهیدات لازم ترافیکی برای سهولت تردد شهروندان اندیشیده شده است.

شهردار منطقه 20 در ادامه گفت: آماده سازی و بهسازی مسیرهای منتهی به بهشت زهرا(س) و آرامستان های موجود در منطقه نیز در دستور کار مدیریت شهری است تا شهروندان مراسم های ملی و آئینی پایان سال را در محیطی زیبا و متناسب با سال نو انجام دهند.

سپس محمد تیمورخانی رئیس منطقه 7 عملیاتی آتش نشانی شهرداری تهران در خصوص آمادگی چهارشنبه پایان سال نیز یادآور شد: 43 اکیپ آتش نشان سیار برای کنترل به هنگام حادثه های احتمالی در منطقه 20 فعال خواهند بود و 600 نفر آتش نشان نیز آماده خدمت رسانی هستند تا در صورت نیاز، اتفاقات غیرمترقبه را به سرعت مدیریت کنند.

تیمورخانی ادامه داد: نیروهای آتش نشان در نقاط حادثه خیز شناسایی شده استقرار 100 درصدی دارند و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان پیش بینی شده است.

شایان ذکر است که استقرار اورژانس های درمانی در نقاط مهم، آمادگی پایگاه های بسیج و مراکز نظامی و امدادی نیز از جمله مواردی بود که از سوی دیگر اعضاء ستاد مدیریت بحران در جلسه مطرح شد.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار