نایب رئیس فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی:

نمایندگان مجلس از حذف آزمون ورودی مدارس و کتب کمک درسی حمایت می‌کنند

تهران (پانا) - نایب رئیس فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر آموزش در فراکسیون متبوعش، تاکید کرد نمایندگان مجلس از حذف آزمون ورودی مدارس و کتب کمک درسی حمایت می‌کنند.

کد مطلب: ۸۰۶۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس از حذف آزمون ورودی مدارس و کتب کمک درسی حمایت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص تشریح نشست مشترک صبح امروز یکشنبه، 20 اسفندماه، نمایندگان فراکسیون مستقلین ولایی با وزیر آموزش و پرورش، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسائلی از جمله مطالبات فرهنگیان، سرانه مدارس شبانه روزی را در این جلسه مطرح کردند.

مسائل اقتصادی آموزش و پرورش مانع برنامه ریزی مناسب است

وی تصریح کرد: ساماندهی و تعیین تکلیف نیروها، محاسبه کسورات بازنشستگی فرهنگیان و نیروهای حق التدریس، مسائل اقتصادی وزراتخانه مانند بودجه و کسری اعتبار مانع برنامه ریزی می‌شود، عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان موجبات عدم انگیزه در فرهنگیان می شود از جمله مسائلی است که در این جلسه توسط نمایندگان مطرح شد.

تحول محتوایی اولین برنامه آموزش و پرورش است

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی گفت: وزیر آموزش وپرورش هدف اصلی خوداز تحول درآموزش وپرورش را ایجاد علاقه در دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه برشمرد وعنوان کرد: عواملی که باعث بروز ترس و دلهره در دانش‌آموزان می‌شود باید برداشته شود.

وی ادامه داد: بطحایی در این جلسه با اشاره به برنامه‌های خود ، اولین برنامه اش را تحول محتوایی دانست وگفت: یک دانش‌آموز ابتدایی 16 مرحله در سال آموزش تست‌زنی می‌بیند در صورتی که این بچه می‌بایست آموزش‌های اجتماعی و خانوادگی را بیاموزد؛ دانش‌آموز سوم ابتدایی کوله‌پشتی 9 کیلو و 200 گرمی حمل می‌کند در حالی که حداقل 4 کیلو از آن کتاب‌های کمک آموزشی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر توضیح داد که 250 هزار دانش‌آموز در آزمون ورودی مدارس خاص شرکت می‌کنند که تنها 15 هزار نفر از آنها قبول می‌شوند و ردشدگان انگ بی‌عرضگی خورده و افسرده می‌شوند.

حمایت نمایندگان مجلس از حذف آزمون ورودی مدارس و کتب کمک درسی

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از حذف آزمون ورودی مدارس و کتب کمک درسی حمایت می‌کنند، افزود: وزیر تاکید کرد که مصوبه حذف مدارس غیردولتی، نمونه دولتی، سمپاد، هیات امنایی، انرژی اتمی و... در راستای کاهش فشار روانی بر دانش آموزان است.

جعفرزاده گفت: وزیر آموزش و پرورش در دومین محور از برنامه های خود اصلاح روش‌های اداره این وزارتخانه رامطرح وعنوان کرد : سلسله مراتب در آموزش و پرورش بسیار طولانی است؛ ارتقای شایستگی مدیران مدارس، افزایش توانایی‌ها و صلاحیت‌ها برای قبول مسئولیت در آموزش و پرورش احراز می شود.

مدارس دولتی از طریق نظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس رتبه بندی می‌شوند

وی در ادامه گفت: آقای بطحایی در این جلسه مطرح کرد که به دنبال تفویض اختیار است؛ کوچک‌سازی ساختارهای اداری به نحوی که بتوان تفویض اختیار را محقق کرد یکی از اهداف آموزش و پرورش است و نظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس یکی از برنامه هایی است که در آن می‌توان رتبه مدارس دولتی را به خوبی مشخص کرد تا اولیا بتوانند مدارس فرزندانشان را رصد کنند.

ساختار بودجه‌ریزی در آموزش و پرورش با اختلال روبه‌رو است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از بررسی مسیر انتصابات در آموزش وپرورش خبر دادوتصریح کرد: براساس گفته های وزیر ساختار بودجه‌ریزی در آموزش و پرورش از قدیم با اختلال روبرو بوده است، چرا که تخصیص بودجه براساس مصوبات سال های قبل است، واین در حالی است که در این وزارتخانه همواره کسری بودجه وجود دارد وبنابراین ضروری است بودجه براساس عملکرد لحاظ شود، به عنوان مثال حدود 700 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات معلمان در خزانه وجود دارد، اما مشکلات تخصیص از سوی خزانه همچنان پابرجاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار