معاون پرورشی آموزش و پرورش قم: برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برنامه های دقیقی تدوین شده است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم گفت: دوره های آموزشی حقوق شهروندی به دانش آموزان و آموزش فضای مجازی از جمله دوره هایی است که در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی در مدارس برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۰۳۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش قم: برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برنامه های دقیقی تدوین شده است

ناصر حمزه‌ای، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در نشست خبری که به مناسبت هفته امور تربیتی برگزار شد، گفت: در سال تحصیلی جاری 180 مدرسه تحت پوشش طرح امین قرار دارد که این طرح در راستای همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه اجرا می شود.

ناصر حمزه ای افزود: بر اساس این طرح، یک روحانی به صورت تمام وقت در مدرسه حضور یافته و با همکاری معاون پرورشی آموزشگاه و نظارت مدیر مدرسه، 14 شاخص تربیتی را اجرا می کند.
وی گفت: اقامه نماز جماعت، مشاوره مذهبی با دانش آموزان و خانواده ها، تقویت هیات های مذهبی، مشارکت در اجرای آیین های فرهنگی، مذهبی و مناسبتی، آموزش اخلاق، احکام و اعتقادات اسلامی، برگزاری پرسمان های دانش آموزی در مورد حجاب، عفاف و تقویت باورهای دینی، احترام والدین و علم و عالم از جمله فعالیت های تعریف شده است که در قالب این طرح اجرایی می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در ادامه بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته از 160 هزار دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم، 138 هزار تن در مسابقات قرآنی شرکت کردند که 2 هزار و 800 تن موفق به کسب رتبه های اول تا سوم در سطح استان شدند.
وی افزود: 90 تن از برترین های مسابقات قرآنی به مسابقات کشوری راه یافتند که از این تعداد، 37 تن موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.

وی در بیان سایر فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان علاوه بر 120 برنامه ابلاغی برای کل کشور به همین میزان نیز برنامه درون استانی در حوزه پرورشی و تربیتی اجرا کرده است.

حمزه‌ای وظایف معاونت پرورشی را در چهار حوزه، قرآن و عترت و نماز، اداره امور تربیتی، اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی، اداره فرهنگی و هنری خواند و افزود: آموزش دوره‌های حقوق شهروندی، آموزش خود مراقبتی دانش آموزان، آموزش فضای مجازی فرصت‌ها و تهدیدها، تقویت هسته‌های مشاوره برای دانش آموزان، افزایش ساعات کاری مشاوران و کارگروه فوریت‌های روانی و اجتماعی را از جمله برنامه‌های این معاونت در راستای امور تربیتی در یک سال گذشته مطرح کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به فعالیت های آموزش و پرورش در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: به منظور آگاه سازی دانش آموزان توافق نامه‌ای با شورای مواد مخدر و قوه قضاییه امضا کرده‌ایم و طبق آن دانش آموزان در مقاطع مختلف دوره های 2 تا 4 ساعته آموزش و پیشگیری را گذرانده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار