معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم خبر داد:

رتبه نخست کشور از جانب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در زمینه عملکرد سالانه

قم (پانا)- ناصر حمزه ای از رتبه نخست کشور در زمینه عملکرد سالانه از جانب سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۴۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رتبه نخست کشور  از جانب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در زمینه عملکرد سالانه

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش قم ناصر حمزه ای معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرروش قم در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم گزارش مبسوطی از عملکرد معاونت پرورش ارائه کرد.

در این جلسه که با حضور سید مهدی صادقی استاندار، حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش و برخی از مدیران استانی در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد حمزه ای بیان کرد: هم از جانب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و هم از سوی سامانه آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی‌ها انجام‌شده و استان قم درزمینهٔ عملکرد سالیانه و رسیدن به هدف مطلوب رتبه نخست کشور را از جانب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دست آورد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: با ارائه آمار مربوط به برنامه‌های فرهنگی افزود: چهار اداره فرهنگی هنری، قرآن عترت و نماز، امور تربیتی و اداره مشاوره تربیتی وجود دارد که در برنامه‌های انجام‌شده، 152 هزار نفر در دو بخش فردی و گروهی شرکت کرده بودند.

وی گفت: در بخش قرآن عترت و نماز در سال گذشته 205 هزار دانش‌آموز در بخش‌های گروهی و انفرادی شرکت کرده بودند که 38 رتبه کشوری فقط در بخش قرآن به دست آمد.

حمزه ای خاطر نشان کرد: فعالیت‌های مشاوره‌ای آموزش‌وپرورش را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: مرکز خدمات مشاوره‌ای در چهار نقطه به فعالیت می‌پردازد و بهترین نیروهای مشاوره‌ای استان در این مرکز در صبح و بعدازظهر به امور دانش‌آموزان رسیدگی کردند.

وی با بر شماری تشکل‌های دانش‌آموزی فعال در استان، تأکید کرد: انجمن اسلامی، بسیج دانش‌آموزی، پیشتازان و هلال‌احمر ازجمله تشکل‌های دانش‌آموزی موجود است که هلال‌احمر 100 مرکز دادرس را در مدارس استان تشکیل داده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم با تأکید بر اهمیت مطالعه و بالا بودن سرانه مطالعه در بین دانش‌آموزان، بیان کرد: کتابخانه‌های کلاسی و آموزشگاهی نیز از دیگر امکانات بوده که کتابخانه‌های کلاسی می‌تواند در افزایش سرانه مطالعه دانش‌آموزان مؤثر باشد که از بین کلاس‌های موجود در مدارس استان سه هزار و 300 کلاس به‌صورت کتابخانه درآمده‌اند.

وی افزود: طرح امام شناسی و سبک زندگی معصومین از برنامه‌های دیگر بوده که در سال گذشته امام زمان(عج) و در سال جاری امام حسن عسکری در محوریت این طرح قرارگرفته است.

حمزه ای تفاهم‌نامه‌های اخیر آموزش‌وپرورش درزمینهٔ پرورشی را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: در حوزه مهدویت نه مورد تفاهم‌نامه به انجام رسیده، همچنین 29 تفاهم‌نامه در حوزه تربیتی با همکاری حوزه علمیه به انجام رسیده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: 570 هیئت دانش‌آموزی در سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده و در کنار آن جشن تکلیف دانش‌آموزی با موضوع نماز برگزار می‌شود.

وی دستاوردهای دانش‌آموزان قمی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: موفقیت دانش‌آموزان در مسابقات و شرکت 205 دانش‌آموز قمی در مسابقات قرآنی و کسب مقام‌های بالا از مهم‌ترین دستاوردهای قرآنی استان بوده که بیش از 47 هزار دانش‌آموز در سایت قرآنی طراحی‌شده عضو هستند.

حمزه ای تصریح کرد: در مسابقات کشوری احکام، یک نفر مقام نخست را کسب کرده و در مسابقات نهج‌البلاغه یک نفر، در مسابقات آوایی چهار نفر و همچنین در نمایش‌های کشوری استان قم رتبه نخست را در کشور دارا است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به بخشی از موفقیت‌های دانش‌آموزان قمی در مسابقات کشوری، افزود: حضور در رشته هنری با 21 هزار دانش‌آموز استان، سرود همگانی 153 هزار و کسب رتبه نخست استان در این حوزه، کسب دو رتبه برگزیده در نمایش عروسکی، رتبه دوم کشوری در صداپیشگی عروسکی، رتبه نخست کشوری در رشته داستان‌نویسی، 10 مقام برتر کشور در بخش ادبی، 10 مقام برتر کشوری در بخش بازی‌های رایانه‌ای، 10 مقام کشوری در رشته هنرهای دستی و 11 مقام کشوری در رشته‌های مختلف هنری ازجمله دستاوردهای استان در سال گذشته است.

وی کمبود اعتبارات فرهنگی و پرورشی را یکی از معضلات آموزش‌وپرورش استان دانست و تأکید کرد: در سال گذشته تعداد روحانیون حاضر در مدارس کشور از 18 هزار نفر به 12 هزار نفر کاهش داشته و متأسفانه به همین تعداد روحانی نیز مبلغ حق القدم با کمترین میزان پرداخت‌شده که لازم است در این حوزه اعتباراتی تخصیص داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار