در نشست انجمن روابط عمومی ایران مطرح شد

تلاش برای ایجاد فضای باز برای اظهارنظر، پرسشگری و پاسخ‌گویی

تهران (پانا) - دویست و نهمین نشست انجمن روابط عمومی ایران به میزبانی وزارت آموزش‌ و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۲۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای ایجاد فضای باز برای اظهارنظر، پرسشگری و پاسخ‌گویی

به گزارش روابط عمومی آموزش‌وپرورش، در این نشست مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به هشتم اسفندماه سالروز روز تأسیس امور تربیتی و تبریک این روز به حضار، با توجه به مصوبه حذف آزمون در شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: مدیریت تعلیم و تربیت را از دست کاسبان و تجار گرفته‌ایم و آن را در دست کارشناسان امور تربیتی و آموزشی قرار می‌دهیم.

وی درباره اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در مورد این مصوبه اظهار داشت: ما نیاز به اطلاع‌رسانی دقیق در مورد حذف آزمون به خانواده‌ها داریم، گاهی خانواده‌ها به ادارات شکایت می‌کنند که چرا معلم‌ها با بچه‌هایمان تست کار نمی‌کنند. نیاز داریم که خانواده‌ها بجای اولویت قرار دادن تست، صدها مهارت تربیتی که کودکان در سنین خردسالی نیاز دارند را موردتوجه و اهتمام قرار دهند.

نظری در ادامه به برنامه‌های مرکز روابط عمومی اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌های چندماهه گذشته این مرکز، سعی کرده‌ایم تا پاسخگویی را در این وزارت خانه به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه دولت که نزدیک به ۵۰ درصد کارکنان دولت در آن قرار دارند، افزایش دهیم. در این راستا به‌طور مرتب معاونین و مدیران کل در نشست‌های خبری شرکت کرده‌اند و پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران بوده‌اند. تعامل‌هایمان را با خبرنگاران افزایش داده‌ایم و نگاه‌های تنگ‌نظرانه به خبرنگاران و رسانه را کم کرده‌ایم.

وی گفت: در خصوص تغییر نگرش‌ها در دوره اخیر سعی کرده‌ایم با ایجاد یک نگاه توسعه‌ای و نوگرایانه، ترس از فضای مجازی را در این وزارت خانه کم کنیم تا بتوانیم از این فضا به‌عنوان فرصتی برای افزایش خدمات و کاهش فاصله با جامعه استفاده کنیم.

این مقام مسئول با توجه به انتصاب‌های اخیر وزیر آموزش پرورش گفت: جوان‌گرایی مدیریت در وزارت خانه شروع‌شده و تلاش بر این است تا از مشارکت زنان و جوانان استفاده بیشتری شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با اشاره به مصوبه اخیر معاونت ابتدایی در مورد حذف پیک نوروزی اظهار داشت: این مصوبه به‌عنوان یک اقدام اصلاحی در وزارت آموزش‌وپرورش تلقی می‌شود که می‌تواند باعث کم کردن استرس و اضطراب از فضای آموزش و افزایش انگیزه و شادی برای دانش آموزان شده و مهم‌ترین پیامد آن آشتی دادن خانواده‌ها و کودکان با کتاب به‌عنوان یک کار فرهنگی است. امیدواریم با این کار فرهنگ کتاب‌خوانی به‌عنوان یک ضرورت فرهنگی در کودکانمان نهادینه شود.

وی گفت: در تلاشیم تا با همدلی و تقویت تحمل و مدارا و اخلاق‌مداری، فضای باز اظهارنظر و پرسشگری گسترش بیابد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست نیز استاد مطهری نژاد، رئیس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به عملکرد روابط عمومی‌ها گفت: باید به‌گونه‌ای عمل شود که سه برنامه تبیین، اطلاع‌رسانی، کنشی و واکنشی توسط روابط عمومی‌ها به‌طور متعادلی انجام گیرد. اینکه برخی روابط عمومی‌ها به‌صورت واکنش‌های خیلی تند و از ادبیات مهجور استفاده کنند اصلاً مناسب نیست. سیاست‌های تبیینی در بسیاری از موارد سبب اقناع افکار عمومی خواهد شد و بسیاری از مسائلی که متعاقب اعلام یک برنامه اتفاق می‌افتد را کاهش می‌دهد.

این پیشکسوت روابط عمومی کشور در ادامه به برخی از مثال‌های عینی که در این زمینه اتفاق افتاده را بیان کرد و افزود: عدم سیاست‌های تبیینی و یا کنشی مناسب باعث شد تا آن سازمان با بحران‌های جدی مواجه شود و نتواند بعدازاینکه اتفاق افتاد افکار عمومی را اقناع کند.

وی به یکی از بحران‌های دولت‌ها در سال‌های آینده اشاره کرد و گفت: اداره مردم یکی از سخت‌ترین و بحرانی‌ترین کارهای دولت‌ها خواهد شد که این کار به مدد و کمک روابط عمومی‌ها قابلیت سهل شدن را دارا خواهد بود.

این مدرس دانشگاه با طرح این پرسش که آیا وقتی از یک سازمان حقوق می‌گیریم، آیا لزوماً باید مدافع حقوق سازمان باشیم، گفت: شما باید مدیر خود را متقاعد کنید که در سازمان دستگاه‌های متعددی برای دفاع از شما وجود دارد ولی وجود یک دستگاه در سازمان برای دفاع از منافع مردم لازم است تا مردم به سازمان اعتماد کنند و از آن روی‌گردان نشوند.

در ادامه این نشست سخنرانانی به ارائه بحث‌های تخصصی در حوزه روابط عمومی پرداختند.

شایان‌ذکر است این نشست‌ها به‌صورت دوره‌ای در وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود و بیش از دویست دستگاه و سازمان عضو این نشست‌ها هستند و در آن شرکت می‌کنند

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار