استاندار اردبیل:

فرهنگ سپاس از معلمان مردمی‌سازی شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت باید فرهنگ سپاس از معلمان مردمی‌سازی شود و هر قشر و صاحب صنفی از معلمان فعلی و گذشته خود تقدیر کند.

کد مطلب: ۱۴۷۱۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ سپاس از معلمان مردمی‌سازی شود

سیدحامد عاملی در آیین استانی زنگ سپاس معلم در دبیرستان مصلی‌نژاد آموزش وپرورش ناحیه 2اردبیل، اظهار کرد: تلاش معلمان در کلاس‌های درس به‌منظور علم‌آموزی به دانش‌آموزان برای نسل آینده سرنوشت‌ساز بوده و آینده جامعه و کودکان به مبدأ آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته است.

وی با بیان اینکه معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند، افزود: باید فرهنگ سپاس از معلمان مردمی‌سازی شود و در هفته‌ای که به نام معلمان نام‌گذاری شده، هر قشر و صاحب صنفی از معلمان فعلی و گذشته خود تقدیر کند.

استاندار اردبیل با اشاره به ارزش و اهمیت علم و دانش در رشد و شکوفایی جامعه، ادامه داد: در آینده جامعه‌ای که افرادش دارای علم و مهارت باشند، به ثروت و امکانات دست می‌یابند و باید دانش‌آموزان با تمام توان و توجه به تحصیل علم و استفاده از تجارب معلمان در راستای پیشرفت علمی کشور در آینده تلاش کنند.

عاملی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و توصیه به معلمان و دانش‌آموزان برای مطالعه کتاب‌های این معلم تأثیرگذار، گفت: محتوای کتاب‌های شهید مطهری برگرفته از متن سخنرانی‌ها و کلاس‌های این استاد گرانقدر است و وی به‌عنوان معلمی تأثیرگذار توانست در تربیت نسل انقلاب به‌صورت اثربخش نقش داشته باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل نیزاز نواخته شدن زنگ سپاس معلم در ۲۵۰۰ واحدهای آموزشی این استان خبرداد و افزود: این مراسم با حضور مسئولین و مقامات استانی و شهرستانی و محلی با شکوه هرچه تمامتر برگزار می شود.

کلام الله صفری در ادامه سخنان خود شروع بزرگترین مسابقات فرهنگیان به صورت استانی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیر کل اجتماعی و فرهنگی،  تجلیل از معلمان در قالب نهضت تجلیل و استقرار قرارگاه جهادی فرهنگیان،  پیوند مسجد و مدرسه به صورت جشن محله بر اساس کانون‌های محلات، برگزاری ۲۰ برنامه صدا و سیما با حضور در مدارس و جلسات شورای دبیران، برگزاری جشنی با حضور معلمان فاخر و سرآمد، ایجاد سامانه ای برای اطلاع از محل معلمان دوران تحصیل و تجلیل از آن توسط تمام اقشار را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته معلم برشمرد.

گفتنی است، اجرای سرود سپاس معلم توسط دانش‌آموزان، تجلیل از معلمان برگزیده و نواختن زنگ سپاس معلم از بخش‌های مختلف این آیین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار