در گفت‌وگو با پانا

مهتاب نصیرپور: سیمرغم را با بازی در سرو زیر آب گرفتم

وحدت اقوام و مذاهب مهم‌ترین حرف فیلم سرو زیر آب بود

تهران (پانا) - مهتاب نصیرپور بازیگر فیلم سینمایی «سرو زیر آب » معتقد است، این فیلم به خوبی توانسته است وحدت بین اقوام و مذاهب را در ایران به نمایش بگذارد و با بازی در این فیلم سیمرغش را دریافت کرده است.

کد مطلب: ۸۰۲۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مهتاب نصیرپور: سیمرغم را با  بازی در سرو زیر آب گرفتم

مهتاب نصیرپور تاکنون دوبار برای حضور در فیلم‌های «من ترانه 15 سال دارم» و «به نام پدر» سیمرغ جشنواره فیلم فجر را گرفته است ، او از جمله بازیگران کم کار سینما است که با وسواس زیادی نقش‌هایش را انتخاب می‌کند، وی که با فیلم سینمایی سرو زیر آب در سی و ششمین جشنواره فجر حضور داشت ، به سؤالات خبرنگار پانا پاسخ گفت.

خانم نصیرپور شما در سینما به شدت گزیده کار هستید و همیشه نقش‌های متفاوتی را قبول کرده‌اید، دلیل این امر چیست؟

علاقه هر بازیگری بر این است که نقش‌های متفاوتی را بازی کند و من نیز از این قاعده مستثنا نیستم و خوشحالم که آقای باشه آهنگر برای حضور در فیلم سرو زیر آب از من دعوت کرد و من نیز به سرعت آن را قبول کردم.

سرو زیر آب از جمله فیلم‌هایی است که فضای متفاوتی دارد و به موضوع متفاوتی می‌پردازد، بازی در نقش مادر شهید چگونه بود؟

من به شدت خوشحال بودم که توانستم نقش یک مادر شهید زرتشتی را در این فیلم ایفا کنم، ایران ما مجموعه‌ای از ادیان و قوم‌های مختلف است که از سرزمینمان در برهه‌های مختلف تاریخی دفاع کرده‌اند.

زمانیکه این نقش را بازی می‌کردید آیا به گرفتن سیمرغ فکر می‌کردید؟

هیچ گاه فکر دریافت سیمرغ به ذهن من نرسید؛ زمانی که این نقش را بازی کردم سیمرغم را دریافت کردم و امیدوارم که توانسته باشم مخاطبانم را راضی نگه داشته باشم.

دلیل دیگری که این نقش را ایفا کردید، چیست؟

سرو زیر آب از رشادت‌ها می‌گوید، از وحدت بین ادیان و قوم‌های مختلف و این در جهانی که همه به دنبال تفرقه انداختن هستند خیلی زیباست.

برای شما بلندی نقش مهم است یا خیر؟

نقش من در این فیلم بسیار کوتاه بود ولی بعد از خواندن فیلمنامه خیلی به آن علاقه مند شدم و آن را انتخاب کردم.

این فیلم از وحدت اقوام سخن می‌گوید، آیا می‌تواند به هویت ملی ما کمک کند؟

این فیلم تلنگری به مردم جامعه بود به همین دلیل موضوعش را خیلی دوست داشتم. فیلمبرداری این کار به دلیل لوکیشن های متفاوت در روستاها و شهرهای مختلف بسیار سخت و سنگین بود. جنگ در سال 67 تمام شد و اکنون در آستانه سال 97 هستیم، 30 سال از زمان جنگ می‌گذرد با این فیلم می‌خواستم به جوانب جنگ بپردازیم و فکر می‌کنم این فیلم تا حدودی به این موضوع پرداخته است و امیدوارم ملت ما دیگر همچین تجربه‌ای را از سر نگذراند

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار