مهارت آموزی ۴۸۳۰ نفر از شاغلین بخش صنایع و صنوف استان البرز

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۴ هزار و ۸۳۰ نفر در بخش صنایع و صنوف از آموزشهای مهارتی بهره مند شدند.

کد مطلب: ۷۰۹۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز از کرج، غیاثی تبار مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرزگفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۴ هزار و ۸۳۰ نفر معادل ۲۳۹ هزار و ۸۸۹ نفر- ساعت در بخش صنایع و صنوف از آموزشهای مهارتی بهره مند شدند .

وی افزود: در سال جاری با تقویت و توسعه واحد آموزش در صنایع، رشد قابل محسوسی نسبت به سال گذشته ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون در بخش آموزش به شاغلین صنایع ۳۴۴۹ نفر و در بخش آموزش صنوف به ۳۹۰ نفر آموزش مهارتی ارائه شده که نسبت به سال قبل در آموزش به شاغلین بخش صنایع۱۱درصد رشد و در آموزش صنوف ۳۹۸ در صد رشد داشته است .

غیاثی تبار با بیان اینکه به دلیل ورود فناوری های پیشرفته به کشور لزوم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نوین در کارخانه‌ها جهت ارتقای سطح مهارت کارگران و تربیت نیروی کار ماهر و کار آمد مورد نیاز صنایع برای تولید بهتر و با کیفیت‌تر و افزایش بهره‌وری ضروری است، افزود: این آموزش ها بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته و استاندارد های نوین ارائه می گردد و اشاره کرد با نیاز سنجی ۳۲واحد صنعتی جدید شناسایی شده که با تعامل صورت گرفته و فعال نمودن تور آموزشی مربیان می توان گام بلندی جهت کم کردن فاصله آموزش و فناوری برداشت .

غیاثی تبار در پایان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری بک مرکز جوار کارگاهی جدید ایجاد شده و تعداد دو تفاهمنامه همکاری نیز به انعقاد رسیده که آموزش و تعامل با صنایع یکی از برنامه های مهم این اداره کل در سال جاری می باشد که با تقویت و توسعه واحد آموزش در صنایع استان این مهم در صدد تحقق می باشد .

لازم به ذکر است شاغلین در صنایع پس از فراگیری آموزش های فنی وحرفه ای به صورت استاندارد کامل و قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارت دریافت می نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار