معاون پشتیبانی آموزش و پرورش: مهارت‌آموزی یکی از مهم ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در آیین رونمایی از پوستر شانزدهمین دوره مسابقات علمی –کاربردی شاخه کاردانش سراسر کشور بر مهارت‌آموزی به عنوان یکی از مهم ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۰۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش: مهارت‌آموزی یکی از مهم ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، علی الهیار ترکمن گفت: در معاونت توسعه مدیریت برنامه حرف اول را می زند و برنامه محوری و تسلط برنامه ها در تمام فعالیت ها در راستای تحقق اسناد بالادستی با تامین و توزع اعتبار محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های مورد توجه در وزارت آموزش و پرورش بحث مهارت آموزی است که در توسعه کشور جایگاهی ویژه و پر اهمیت دارد و اگر بخواهیم در یک افق پنج ساله بر مبنای رشد اقتصادی 8 درصدی حرکت کنیم لازمه آن رشد همه جانبه مهارت ها در تمام سطوح کشور است.

وی در ادامه افزود: نهادینه کردن مهارت در بین دانش آموزان یکی از لازمه های توسعه کشور است که می تواند با پرورش نیروی متخصص و ماهر موجب نهادینه کردن ، بومی کردن و حتی صادر کردن تکنولوژی های وارد شده روز دنیا باشد.

الهیار گفت: با توجه به اهمیت بحث هدایت نیروی انسانی در کشور اگر بخواهیم از مزیت های آن بهره مند گردیم باید با هدایت مناسب نیروی انسانی از طریق هدایت تحصیلی ، ایجاد جذابیت، افزایش گیفیت و مدیریت تقاضای اجتماعی در شاخه های فنی موجب اتقاء جایگاه آن شویم.

وی در پایان تصریح کرد: کشور ایران با بهره مندی از نیروی جوان و استعداد های فردی مهمترین زمینه های توسعه را داراست .

در ادامه این جلسه سید مصطفی آذر کیش مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش ضمن ارائه گزارش از روند برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای مسابقات و جشنواره های شاخه کاردانش در سال جاری اعلام کرد: شانزدهمین دوره مسابقات علمی-کاربردی شاخه کاردانش در 33 عنوان رشته شامل 15 رشته در زمینه صنعت، 9 رشته در زمینه هنر، 3 رشته در زمینه خدمات و 6 رشته در زمینه کشاورزی در تیرماه سال 97 به میزبانی استان البرز برگزار خواهد شد.

آذرکیش افزود: این دوره از مسابقات در دو مرحله تئوری و عملی برگزار می شود که مرحله تئوری کشوری آن در اردیبهشت ماه و مرحله عملی آن در تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی همچنین برگزاری این قبیل مسابقات را یکی از روش های شناسایی و معرفی نخبگان برتر مهارتی دانست و بر اجرای هر چه کیفی تر مراحل استانی آن جهت شناسایی بهینه استعدادهای برتر استانی تاکید کرد.

در پایان این جلسه از پوستر این دوره از مسابقات رونمایی و تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار