استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

لزوم برنامه ریزی برای تحول و ارتقا سلامت اداری دستگاه های اجرای خراسان رضوی

باحضور استاندار خراسان رضوی، سومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۰۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این جلسه با بیان اینکه این شورا با رصد و بررسی اشکالات اساسی دستگاه های اجرایی درارائه بهترین خدمات با کمترین آسیب وحداکثر کرامت به ارباب رجوع ، باید به گونه ای سیاستگزاری نماید که اهداف تحول اداری وسلامت اداری محقق گردد.
وی تاکید کرد: برای رفع معضلات دستگاه های اجرایی دراین زمینه می توان با استفاده از اعتبارات پژوهشی ، پژوهش ها را به این سمت سوق داد تا اشکالات برطرف شده و بهره وری محقق گردد.
رئیس شورای راهبری توسعه مدیریت استان در خصوص تکمیل فرم شماره 3 دستورالعمل ارزشیابی کارکنان(فرم ارزشیابی مدیران استانی وشهرستانی که بایستی توسط استانداران وفرمانداران تکمیل گردد) نیز ضمن تاکید بر رعایت برنامه زمانبندی ، خاطر نشان کرد : ارزشیابی سال 1396 برگرفته از شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی باشد و برای سال 1397 نیز از هم اکنون مدیریت عملکرد، بازرسی وامورحقوقی استانداری با همکاری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان نسبت به تدوین شاخص های محورهای اختصاصی برگرفته از اسناد بالا دستی ( سند عملیاتی برنامه ششم توسعه استان ، برنامه های سالانه و تکالیف واحدهای استانی درنقش وجایگاه ملی) وماموریت های اصلی دستگاه ها اقدام نماید.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: وفق برنامه زمانبندی دستورالعمل، از فروردین ماه با ابلاغ به مدیران، عملیاتی گردیده و در مقاطع سه ماهه ، میزان تحقق آنها را رصد و گزارش نماید.
رشیدیان در خصوص استقرار میز خدمت در دستگاه های اجرایی به منظور حفظ کرامت ارباب رجوع و سلامت فرایند خدمت ، بر تسریع دراقدامات لازم ازسوی دستگاه های اجرایی و عملیاتی نمودن مصوبه تاکید کرد
در این جلسه مقرر شد سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ضمن ابلاغ مصوبه به دستگاهها، نسبت به اقداماتی که لازمست از سوی آنها صورت پذیرد ( ازجمله معرفی نماینده به این سازمان و مسئول میز خدمت) تاکید و بر تشکیل جلسات راهبری با آنها نیز تلاش بیشتری صورت پذیرد.
رضا جمشیدی دبیر این شورا نیز دستورکارهای سومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان را ، بخشنامه جدید ارزشیابی کارکنان و مدیران ، دستورالعمل میز خدمت ، بهره مندی از ظرفیتهای زنان وجوانان در پستهای مدیریت حرفه ای و توافق نامه توسعه مشارکت سازمان های مردم نهاد در تامین حقوق شهروندان در نظام اداری اعلام کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن تقدیر از اعضای جلسه با اشاره به جایگاه قانونی، وظیفه سیاست گزاری و تصمیم گیری در زمینه اصلاحات نظام اداری دستگاههای اجرایی ، بر نقش راهبری و هدایت آن در توسعه مدیریت و تحول اداری استان، تاکید کرد.
وی با ارائه آماری از وضعیت کارکنان وساختار دستگاههای اجرایی استان، تعداد کارکنان دولتی استان را حدود 152هزار نفراعلام کرد وافزود : ازاین تعداد11هزارنفر را کارکنان دستگاههای دارای بودجه استانی تشکیل میدهند.
جمشیدی افزود : .براساس این آمار حدود54درصد کارکنان مرد و46درصد زن،73درصد رسمی،11درصد پیمانی،16درصد قراردادی هستند. وحدود22درصدکارکنان دارای تحصیلات دیپلم وپایین تر،13درصد فوق دیپلم،52درصد لیسانس،10درصد فوق لیسانس و3 درصد باقیمانده نیز دارای مدرک دکترا هستند.
دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان تصریح کرد ، ارائه گزارشات نظارتی به استاندار و شورای توسعه مدیریت استان و همچنین ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه میز خدمت و تقدیر از دستگاه های برتر در جشنواره شهید رجایی و اهداء جایزه الکترونیکی از وظایف سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان می باشد
رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان در این جلسه تاکیدکرد بر اساس دستورالعمل میز خدمت "استاندار" به عنوان ناظر عالی اجرا تعیین گردیده است.
تصویب نامه مورخ96.05.30 شورای عالی اداری مبنی بر اصلاح دستورالعمل اجرای نحوه انتخاب وانتصاب مدیران حرفه ای بمنظور بهره مندی از ظرفیتهای زنان وجوانان در پستهای مدیریت حرفه ای از دیگر از دستور کارهای این جلسه بود .
گفتنی است؛ که بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه ، نسبت مدیران زن درپستهای مدیریتی تاپایان برنامه بایستی به 30 درصد افزایش یابد .این شاخص درحال حاضر درکشور بین 8.5 تا 10درصد و دراستان بین 6-9 درصد است.
شایان ذکر است؛ در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه پیشنهادات ، انتقادات و نقطه نظرات خود را در خصوص موضوعات مطرح شده درجلسه بیان داشته که پیگیری آنها به جلسه آتی شورا موکول گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار