با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجانشرقی؛

همایش ملی آموزش حقوق شهروندی در تالار معلم تبریز برگزار شد

همایش ملی حقوق شهروندی با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجانشرقی و همچنین قائم مقام معاون وزیر کشور در امور صیانت از حقوق شهروندی در تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۴۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی؛ جعفر پاشایی در این همایش گفت: جمهوری اسلامی ایران از قوانین مدون در حوزه های مختلف و دارای قانون اساسی مترقی، تعدد تشکل ها و نهادها مردمی با تکیه بر مردم سالاری دینی برخوردار است..

مدیر کل آموزش وپرروش آذربایجانشرقی با بیان اینکه در اصول مختلف قانون اساسی خطوط راهنمای حقوق وتکالیف شهروندان به بهترین وجه ممکن آمده است، افزود: کلماتی چون آزادی و دمکراسی و... با تکمیل ترین مبانی در قانون اساسی ذکر شده است.

وی خاطرنشان ساخت: آگاهی از حقوق و تکالیف فردی و اجتماعی در بخشهای مختلف موجب توسعه قانونمندی، تنظیم رفتار، همدلی، هماهنگی و تسهیل در امور بوده و از نارسائی ها و ناهنجاری های بوجود آمده در جامعه جلوگیری می کند.

پاشایی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای ارزنده دولت تدبیر و امید تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی است، اظهار داشت: در این راستا این همایش با رویکرد آگاه سازی، آشنایی و عمومی کردن حقوق و تکالیف شهروندی در جامعه صورت می گیرد.

این مقام مسئول در آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه وزارت علوم و آموزش وپرورش مسئول ترویج، آموزش و فرهنگ سازی منشور حقوق شهروندی هستند، اضافه کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان گامهای ارزشمندی در حوزه حقوق شهروندی برداشته و حاصل آن کسب عنوان دستگاه برتر در بین 57 دستگاه استان در جشنواره شهید رجایی بود.

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم نظام آموزشی تربیت دانش آموزان فرهیخته، مسئولیت پذیر، آگاه به حقوق خود و ملتزم به رعایت قانون در عرصه های مختلف است.

پاشایی در پایان تصریح کرد: اخلاق مداری، تکریم ارباب رجوع، تکریم شان معلمان و صیانت از حقوق شهروندی و.... رویکردهای اساسی دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی درطول 4 سال گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در ادامه افزود: تحقق اهداف منشور حقوق شهروندی در گرو همراهی و همکاری مردم و مسئولین در عرصه های مختلف می باشد.

شایان ذکر است که در پایان مسئولین آذربایجانشرقی ضمن تجلیل از فعالین حوزه آموزش حقوق شهروندی، از کتاب آموزش حقوق شهروندی با تاکید بر آموزه های دینی تالیف عیسی عابدینی و جواد لطف ا... پور از همکاران آموزش وپرورش رونمایی کردند.

شایان ذکر است 114 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و از این تعداد 61 مقاله برگزیده و 6 مقاله جهت ارائه در روز همایش انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار