مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش سقز :

کردستان در انسداد مبادی ورودی بی سوادی جزو استانهای برتر کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش سقز گفت : کردستان در انسداد مبادی ورودی بی سوادی جزو استانهای برتر کشور است .

کد مطلب: ۶۸۱۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سقز با اشاره به این که در انسداد مبادی بیسوادی، استان کردستان جزو رتبه‌های برتر کشور است، گفت: در دوره ابتدایی بایستی تمام دانش‌آموزان با حساسیت تمام تحت پوشش قرار گیرند تا حداقل در سنین ابتدایی تحصیلات بتوانیم در زمینه انسداد مبادی بیسوادی موفقیت لازم را کسب کنیم.

وی با تأکید مجدد بر حساسیت در تحت پوشش قرار دادن تمامی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی افزود: خوشبختانه کردستان در حوزه پوشش پیش دبستانی، سومین استان کشور است که با پوشش حداکثری توانسته جهش و حرکت خوب و مثبتی را انجام دهد و اعتقاد تمام صاحبنظران امر بر این است که با پوشش حداکثری پیش دبستانی می‌توان به انسداد مبادی بیسوادی و سهولت در آن امیدوار بود.

قربانی شناسایی دانش آموزان تارک تحصیل و بازمانده را از اقدامات اساسی حوزه آموزش ابتدایی استان کردستان عنوان کرد و گفت: تنها بخشی قلیلی از این دانش‌آموزان به واسطه مشکلات هوشبهر پایین نتوانستند در حوزه پیش دبستانی جذب شوند.

وی با تأکید بر این که در سال‌های اخیر بر اساس آمارهای موجود، میزان تحت پوشش بردن بی سوادان بسیار خوب و قابل قبول بوده است اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که کمک و دلسوزی مدیران مدارس و همیاری دهیاران روستاها و دیگر ارگانها برای ارتقای فرهنگی جامعه می‌تواند حرکت های خوب و مثبتی را منجر شود و در صدر اقدامات استان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تشکر از توجه ویژه در اهمیت به مسائل تعلیم و تربیت و نیروی انسانی لازم، از اقدامات و پیگیری‌های دلسوزانه ی مسئولین شهرستان تشکر کرد.

رشید قربانی با اشاره به کمک ویژه سازمان برنامه و بودجه در راستای تعمیر و تجهیز مدارس گفت: این اقدام مثبت قابل تجلیل است و امیدواریم که این تعاون و همیاری همچنان ادامه داشته باشد.

وی در زمینه پوشش تحصیلی دانش آموزان استان کردستان خاطرنشان کرد: در پوشش تحصیلی دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی جزو 5 استان برتر کشور هستیم و در مقطع متوسطه اول در حد استاندارد کشوری می باشیم، اما در مقطع متوسطه دوم در مدارس دخترانه وضعیت استان به نسبت سایر دوره ها نیست و باید با همت و تلاش جمعی مجموعه آموزش و پرورش در پوشش حداکثری آنها اقدام لازم انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار