برپایی نمایشگاه دستاورد های خودکفایی آجا در شیراز

همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های یگان های مستقر در شیراز به مناسبت هفته دفاع مقدس در شیراز بر پا شد.

کد مطلب: ۶۶۸۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

مدیر نمایشگاه دفاع مقدس دستاورد های یگان های مستقر آجا در شیراز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های یگان های تیپ 37زرهی، تیپ 55هوابرد، نیرو هوایی و پدافند هوایی منطقه جنوب کشور ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شیراز با طرحی از سوی دانشکده علوم و فنون مکانیزه ارتش در شیراز به منظور آشنایی عموم مردم با دستاورد ها و توانمندی های جهاد خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات رسته های نظامی ارتش در پارکینگ فرماندهی و پشتیبانی منطقه آجا واقع در خیابان پوستچی شیراز بر پا شده است .
جواد نوروزی افزود: این نمایشگاه که از 2تا6 مهرماه سال جاری، صبح ها از ساعت 8:30 الی 12 و بعدازظهر ها از ساعت 15 الی 17 با حضور یگان های مستقر ارتش در شیراز از جمله تیپ 37 زرهی سرتیپ شهید عباس عطریان، پدافند هوایی منطقه جنوب کشور، نیرو هوایی، دانشکده زرهی سرلشکر غلامحسین نعمتی، گردان 194مختلط پیاده و علوم و فنون مکانیزه ارتش و دانشکده علوم و فنون مکانیزه ایرج رستمی و اکبر ابراهیمی، نمایشی از دستاورد های جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقا سطح امنیت مرز های کشور است .
وی افزود: این نمایشگاه شامل بخش های سمعی و بصری، مستند های توانمندی های ارتش، غرفه دستاوردهای یگان های رسته های مختلف، غرفه آموزش، توانمندی ها و دستاورد های ارتش در مقابله با جنگ نرم و غرفه بیمارستان 576 ارتش که بیمارستانی مجهز در شیراز و منطقه جنوب کشور، است .
مدیر نمایشگاه دفاع مقدس دستاورد های یگان های مستقر آجا در شیراز بیان کرد: برپایی نمایشگاه های نظامی به دلیل جذابیت تجهیزات نظامی در میات نسل جوان در مرکز کلان شهر شیراز باعث تقویت حس جهادی و انقلابی دانش آموزان، دانشجویان و جوانان می شود که نتیجه ای مثبت در حفظ آرمان های امام راحل، انقلاب اسلامی و شهدا هشت سال دفاع مقدس در جهت حفظ تمامیت ارضی کشور دارد .
در ادامه سرتیپ ستاد بازنشسته علی هاشم پور بختیاری که به عنوان بازدید کننده در این نمایشگاه حاضر شده بود به خبرنگار پانا گفت: جوانان کشور بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس، دیدی متفاوت به نیروهای مسلح کشور پیدا کردند که حاصل تدبیر و رهنمود های امام راحل بود و این دید ایجاد علاقه زیاد میان جوانان نسبت به نظامی گری خصوصا دید واقعی و فنی تری نسبت به ارتشی اسطوره ای و افسانه ای، بوده است .
وی افزود: حضور جوانان در چنین نمایشگاه هایی باعث آشنایی جوانان با جزئیات فنی و تاکتیک های رسته های نظامی ارتش و ایجاد جذابیت، تقویت روحیه انقلابی و آشنایی با خودکفایی ها و عدم وابستگی به غرب است .
هاشم پور بختیاری با اشاره به به اینکه تحریم های غرب کاملا بی اثر، خنثی و به ضرر خود غرب بوده است، اضافه کرد: ایران با همت و تکیه بر دانش جوانان خود توانسته در همه عرصه ها خصوصا عرصه نظامی به خودکفایی مثال زدنی برسد که این نشان می دهد غرب با به اصطلاح تحریم ایران تیشه به ریشه خود می زند زیرا که با ممانعت از خرید تسلیحات، ایران به تکیه بر خوکفایی و توانسته با تسلیحات تمام ایرانی تا 100سال دیگر هم تحریم باشد و غرب بداند با این کار خود را تحریم کرده است .
وی ادامه داد: امروز دانش ایرانی با 5میلیون دانشجو در مقایسه با سال 57 که این تعداد 200هزار دانشجو بوده است که 40هزار نفر از آنان خروج از کشور را برمیگزیدند که امروز با استفاده از چنین دانشی ایران هیچ گاه نه در گذشته و نه در آینده نیازی به غرب ندارد و ارتش و نیرو های دفاعی کشور با استفاده از نیرو های جوان می توانند روز به روز خود را بیش از پیش تقویت کنند .
وی افزود: نمایشگاه توانمندی های ارتش و نیرو های دفاعی به سمت نظامی گری، ارگان های نظامی و دفاع از تمامیت ارضی کشور بوسیله علم در کنار روحیه جهادی و انقلابی را در آنها نهادینه می کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار