مراکز خرید و فروش پرندگان وحشی و حیوانات زیر ذره بین محیط زیست

مراکز عرضه و خرید و فروش پرندگان وحشی و حیوانات توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان ؛ کنترل و پایش می شوند .

کد مطلب: ۶۶۱۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان با اعلام این خبر گفت : با توجه به رونق خرید و فروش پرندگان و حیوانات اهلی و وحشی و به منظور رعایت ضوابط زیست محیطی و بررسی نحوه فعالیت این واحدها ؛ نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان به صورت سر زده از این مراکز بازدید نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقدام قانونی لازم را به انجام خواهد رساند.
این روابط عمومی همچنین از معرفی یک شکارچی متخلف مرغابی در صومعه سرا به مراجع قضایی خبرداد.
در ماموریت محیط بانان یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا نیز یک شکارچی غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سلکه دستگیر شد.
حمزه عشوری رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا گفت : در ماموریت گشت و کنترل نیروهای یگان محیط زیست صومعه سرا یک نفر شکارچی غیرمجاز در روستای هنده خاله که بصورت غیر مجاز 2 مرغابی شکار کرده بود دستگیر و به مقامهای قضایی تحویل شد.
وی با اشاره به اینکه با تنظیم صورتجلسه تخلف پرونده این متهم را به مقامات قضایی ارجاع شد افزود : با استناد به قوانین صید، شروع به شکار جانوران وحشی همانند خود شکار جرم است و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است.
در عملیاتی دیگر با اقدام سریع یگان حفاظت محیط زیست رودبار یک شکار چی غیر مجاز که در حاشیه رودخانه سفید رودبار اقدام به شکار 2 عدد کبوتر کوهی و یک عدد باکلان بزرگ نموده بود دستگیر و ابزار وی توقیف شد .
بهروز آژ ، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت : طی تماس تلفنی از سوی یکی از همیاران محیط زیست رودبار ؛ ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با خبر شدند که یک شکارچی متخلف در حاشیه رودخانه سفیدرود مشغول شکار پرندگان است که بلا فاصله ماموران یگان با مراجعه به محل ؛ شکارچی متخلف را دستگیر نمودند که در بازرسی به عمل آمده از خودروی وی لاشه دو عدد کبوتر کوهی و یک باکلان بزرگ کشف و ضبط شد .
آژ تصریح کرد شکارچی مجرم با تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده حقوقی جهت رسیدگی و اعمال قانون به مراجع قضایی رودبار معرفی شد.
وی با ابراز تاسف در خصوص اقدام این شکارچی گفت : شکارچیان غیر مجاز آگاه باشند که یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان هشیار و اماده است و با مجرمان با قاطعیت برخورد خواهد نمود.
وی در همین راستا افزود: جریمه هر قطعه کبوتر یک میلیون ریال و هر قطعه باکلان دومیلیون ریال می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار