در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

5 استان دارای بیشترین آمار کودک آزاری

رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور 5 استان تهران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه را دارای بیشترین آمار ثبت شده در رابطه با کودک آزاری اعلام کرد.

کد مطلب: ۶۵۸۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

حسین اسدبیگی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اظهارداشت: این لایحه بیش از 80 ماده داشته که در حال حاضر این تعداد بیش از 40 ماده است و موادی که مشابه بوده تجمیع شده و در دستور بررسی اعضای کمیسیون قضائی مجلس قرار دارد.

رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که توسط دولت به مجلس ارائه شده، نکات متعددی وجود دارد و در این لایحه صریحا وظایف اورژانس اجتماعی عنوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان توسط مجلس نهایی شود و به مرحله اجرا برسد نقش همکاری دستگاه های مربوطه با بهزیستی از جمله نهاد آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد.

اسدبیگی تصریح کرد: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش با همکاری قوه قضائیه و بهزیستی طرحی را تحت عنوان نماد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خودمراقبتی در دستور کار دارد که اگر این طرح ها در راستای آموزش به دانش آموزان و اولیای آن ها باشد بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه درخصوص تکلیف کودکانی که مورد آزار قرار می گیرند نیز توضیح داد: تمام سعی ما در پرونده های کودک آزاری این است که با مداخلات اورژانس اجتماعی و حضور مددکاران بتوانیم کودک را از خانواده جدا نکنیم اما در صورت احراز عدم صلاحیت والدین، برخی از این کودکان با حکم قاضی به مراکز شبه خانواده و شبانه روزی بهزیستی سپرده می ‌شوند و یا به اقوام خانواده تحویل داده می شوند.

اسدبیگی همچنین در مورد استان ‌هایی که بیشترین کودک‌ آزاری در آنها ثبت شده نیز اظهارداشت: در ارائه آمار ی که طی تماس با اورژانس اجتماعی به ثبت می رسد نسبت جمعیت استان ها در نظر گرفته می شود اما در سال گذشته بیشترین آمارهایی که در این زمینه ثبت شده در استان‌ های تهران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار