رئیس اداره فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

برگزاری اردوی زیارت اولی ها و اعزام به بارگاه ثامن الحجج(ع)

همزمان بادهه کرامت 113نفر از دانش آموزان محروم از 20 منطقه آموزش و پرورش استان در قالب اردوی زیارت اولیها به بارگاه ثامن الحجج(ع) مشرف می شوند.

کد مطلب: ۶۴۷۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان ، رئیس اداره فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : همزمان با دهه کرامت 113 نفر از دانش آموزان ایتام ،بی بضاعت و استثنایی از 20 منطقه آموزش و پرورش استان در قالب اردوی زیارت اولیها به بارگاه ثامن الحجج(ع) مشرف می شوند.

محمد اسماعیل زاده اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که آموزش و پرورش استان در حال اجرای آن است و از هفتم مرداد ماه این برنامه شروع و دانش آموزان به این برنامه اعزام می شوند، برگزاری اردوی دانش آموزان زیارت اولی است.

وی توضیح داد: این اردو در دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد حضرت امام رضا (ع) در اردوگاه تربیتی ثامن الحجج مشهد برگزار می شود و مطابق سهمیه ای که از سوی وزارت آموزش و پرورش با همکاری آستان قدس رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان به استان اصفهان تخصیص داده شده است امسال ۱۱۳ نفر از دانش آموزان ایتام ،بی بضاعت از مناطق محروم به این اردوی زیارتی اعزام می شوند.

۳۳ دانش آموز از مدارس استثنایی هستند

رئیس اداره فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید به این نکته که برگزاری این اردو برنامه های متنوع فرهنگی وپرورشی است، بیان می کند: این اردو در قالب اردوی زیارتی از مرقد نورانی حضرت امام رضا (ع) و با برنامه های متنوع فرهنگی و تربیتی است که برای دانش آموزان برگزار می شودو از ۱۱۳ دانش آموز اعزامی قریب به ۳۳ دانش آموز از مدارس استثنایی بوده که دانش آموزان ناشنوا، نابینا و کم توان ذهنی هستند و با همکاری اداره استثنایی برای اعزام به این اردوی شناسایی شده اند و و ۸۰ نفر هم ما بقی دانش آموزان انتخاب شده هستند و در مجموع ۱۱۳ نفر به این اردوها اعزام نفر می شوند.

اسماعیل زاده درمورد اختصاص سهمیه اردوها به مناطق آموزش و پرورش اظهار داشت: سالانه به مناطق آموزش و پرورش با توجه به شرایط منطقه سهمیه تعلق می گیرد و امسال به ۲۰ منطقه آموزش و پرورش این سهمیه داده شده و اسامی دانش آموزان هم دریافت شده است و از هفتم مرداد ماه به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می شوند.

اردو ویژه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه

رئیس اداره فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: این اردو ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه با جنسیت دختر خواهد بود و هدف از برگزاری این اردوی زیارتی، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ اهل بیت و فرهنگ زیارت و تعمیق باورهای اعتقادی و دینی دانش آموزان با هدف بهبود و غنی سازی اوقات فراغت آنها است.

وی تاکید کرد: این دانش آموزان کسانی هستند که برای اولین بار به مشهد مقدس مشرف می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار