وجودبیش از ۴۹ سازمان مردم نهاد در حوزه مواد مخدر

زندی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخد‌ر بیرجند گفت: بیش از ۴۹ سازمان مردم نهاد در حوزه مواد مخدر داریم.

کد مطلب: ۶۴۶۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

علی زندی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخد‌ر بیرجند گفت: کشور افغانستان تولید کننده ی مواد مخدر در دنیاست‌، ۸۴٪ تریاک تولید شده در دنیا در افغانستان صورت میگیرد .


وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ بیش از ۴ هزارو هشتصد تن مواد مخدر در افغانستان تولید شده است که این مواد تولیدشده رابه کشور های مختلف صادر میکنند پس امروزه مبارزه مسولین نظام جمهوری اسلامی ایران با مبارزه ای مقدس است .‌


زندی درادامه گفت : در استان خراسان جنوبی ۹۷ نفرشهید و بیش از ۸۵ نفر جانباز در حوزه ی مقدس مبارزه با مواد مخدر جان خودرا تقدیم انقلاب کرده اند .


وی افزود: اعتیاد از هردری که وارد جامعه شود ، امنیت ، آسایش ، ناموس از طرف دیگرآن جامعه خارج میشود وامروزه متاسفانه در بعضی از خانواده هاروابط عاطفی سست و شکننده شده است ، چرا که ۶۴ درصد از معتادان را افراد متاهل تشکیل می‌دهند .‌ما جوانانی داریم که به دلیل عدم آگاهی درچار آسیب های شده اند که ماباید بتوانیم حداقل توام نه گفتن را به فرزندان خودبیاموزیم .


زندی در ادامه گفت : سود حاصل ازمواد مخدر قریب به ۱۴۰۰ میلیون دلار است.


دبیر ستاد مبارزه با مواد مخد‌ر بیرجند گفت :ما بیش از ۴۹ سازمان مردم نهاد در حوزه مواد مخدر داریم که اقدامات مفید به فایده ای در این سال صورت گرفته است : نیروهای انتظامی، مرزبانی ، گمرکات ، و سپاه پاسداران از سال ۹۵تا۹۲ بالغ بر ۱۱۵ تن مواد مخدر را کشف و‌ثبت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار