رئیس کل دادگستری استان اردبیل :

برخورد با زمین خواران و اختلاس گران تشدید می شود

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از اولویت کاریدادگستر است و با زمین خواران و اختلاس گرانی که به اموال عمومی ودولتی تعدی کنند برخورد قانونی می شود.

کد مطلب: ۶۳۴۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،حجت الاسلام محمدعلی قاصدی در نشست خبری با خبرنگاران واصحاب رسانه افزود: در زمینه تصرف در منابع طبیعی یک هزار و 185 پرونده در سال گذشته تشکیل شده بود که از این تعداد، حکم 270 فقره در سطح 31 هکتار صادر شده است .
وی از عودت یک هزار و 862 هکتار اراضی ملی به بیت المال خبر داد وگفت: این میزان اراضی به ارزش 22 هزار میلیارد ریال از متصرفین اعاده شده و همچنین 25 میلیارد ریال هم جریمه از متعرضان ومتصرفین اخذ شده است .
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به موفقیت ها در پیشگیری و کاهش جرایم در استان اردبیل افزود: در بحث جرایم ضرب وجرح با کاهش هشت درصدی ودر دیگر جرایم نیز شاهد کاهش چشمگیرهستیم .
قاصدی شوراهای حل اختلاف را در کاهش پرونده های کیفری موثر دانست وافزود: در سال گذشته 23 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان منجر به سازش شده است .
وی افزود: در بخش حقوقی هم اقداماتی دررابطه با تاسیس موسسه های داوری صورت گرفته و 32 موسسه در استان به ثبت وپنج موسسه هم افتتاح شده است .
رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد : در سال گذشته 27 هزار بطری مشروبات الکلی به میزان 43 هزار لیتر در استان کشف و یک هزار و 350 فقره پرونده تشکیل شده است .
قاصدی برخورد با مفاسد اقتصادی را از اولویت های دیگر قوه قضائیه ذکر کرد وافزود: مفاسد اقتصادی در سال های گذشته اعتماد عمومی مردم را سلب کرده و دادگستری با قاطعیت با افرادی که به بیت المال دست درازی کنند برخود خواهد کرد .
وی از آزادی 300 زندانی در استان اردبیل خبر داد وگفت: فعال سازی و توانمند سازی ستاد دیه یکی از کارهای شایسته ای بود که بمنظور حمایت از زندانیان مالی و جرایم غیر عمد تشکیل یافته و در سال جاری 10 میلیار د ریال در استان بعنوان اعانه جمع آوری شده و زمینه آزادی 300 نفر از زندانیان مالی را فراهم کرد .
رئیس کل دادگستری استان همچنین درباره توسعه خدمات الکترونیکی در دادگستری اردبیل افزود: توسعه خدمات الکترونیکی به خاطر جلوگیری از مراجعه مکرر ارباب رجوع به دادگستری و دسترسی آسان مردم به دادگستری بیشتر مد نظر بود و دراین باره اقدام به تاسیس سامانهای تحت عنوان سنا در اردبیل شده است .
گفتنی است:استان اردبیل با توجه به سابقه مذهبی خود یکی از مناطق کم جرم در کشور می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار