معاون هماهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

هزینه تحصیل هر دانش آموز اتباع، یک میلیون و800 هزار تومان است

معاون هماهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از سه هزار و 500 آموزشگاه در استان امر تعلیم و تربیت 60 هزار دانش آموز اتباع را انجام می دهند.

کد مطلب: ۶۰۸۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، شادکام در مراسم اهدای هدایای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به دانش آموزان اتباع خارجی در مدرسه " دبستان توحید" از عید نوروز به عنوان عید مشترک فارسی زبانان جهان یاد کرد و گفت: از سال 57 که کشور افغانستان به دلیل کودتا دچار مشکل شد، مهاجرت به ایران افزایش یافت.
وی ادامه داد: در این زمان با این که کشور ایران دچار مشکلات عدیده ای بود اما رسم مهمان نوازی را رعایت و با گشاده رویی از تمامی مهاجران پذیرایی کرد.
شادکام اظهار کرد:خراسان رضوی به دلیل نزدیکی جغرافیایی به کشور افغانستان حجم زیادی از مهاجران را به خود اختصاص داده است.
وی بر ضرورت بازگشت دانش آموزان به کشور افغانستان و آباد کردن کشور خود تاکید کرد و افزود: هم اکنون 60 هزار دانش آموز افغانی در استان خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند و از 47 منطقه و ناحیه 45 مورد دانش آموزان اتباع را تحت پوشش تحصیلی قرار داده اند.
هزینه تحصیل هر دانش آموز در مقطع ابتدایی سالانه یک میلیون و 800 هزار تومان
شادکام هزینه سالانه تحصیل هر دانش آموز در مقطع ابتدایی را یک میلیون و 800 هزار تومان اعلام و عنوان کرد: هزینه سالانه تحصیل دانش آموزان در هنرستان ها بیش از دو میلیون تومان برآورد شده است و این درحالی است که ارائه خدمات به اتباع خارجه نه تنها کمتر بلکه بیشتر از سنوات قبل شده است.
وی از انعقاد قرارداد تاسیس یک آموزشگاه از طرف کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در استان خبر داد و اظهارداشت: همچنین یک آموزشگاه از طرف کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به آموزش و پرورش اهدا شد و دو آموزشگاه دیگر در حال ساخت است.
وی تصریح کرد:با توجه به حجم بالای اتباع خارجی در استان از مسئولین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل انتظار داریم نگاه متفاوت تری نسبت به این استان داشته باشند.
منطقه تبادکان از چهار میلیارد تومان هزینه ثبت نام اتباع چشم پوشی کرد
مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان نیز در این مراسم ضمن اشاره به این که بیش از 5 درصد اتباع کشور در منطقه تبادکان مشغول به تحصیل هستند در خصوص خدمات ارائه شده به اتباع گفت: اولین و بزرگترین خدمت به اتباع چشم پوشی از چهار میلیارد تومان هزینه ثبت نام این اتباع در منطقه بود که نسبت به سال گذشته هیچ مبلغی بابت ثبت نام از اتباع گرفته نشد.
علی ابری اول ادامه داد: به همین سبب در سال جاری بیش از پنج هزار نفر به دانش آموزان اتباع در منطقه تبادکان افزوده شد که این اقدام خداپسندانه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شد و آن را را به فال نیک میگیریم.
وی تصریح کرد: این تعداد دانش آموز نیازمند امکانات و تجهیزات هستند و با توجه به بضاعت آموزش و پرورش به خوبی توانستیم شرایط را مدیریت کنیم.
این مقام مسئول با اشاره به این که تقریبا یک پنجم دانش آموزان منطقه تبادکان اتباع هستند اظهار داشت:با نگاه سطحی به دانش آموزان منطقه تبادکان درمی یابیم که خانواده ها از توانمندی مالی خوبی برخودار نیستند و از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل انتظار داریم بیش از پیش به این منطقه توجه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار