همزمان با هفته منابع طبیعی

عملیات اولین طرح ایجاد معادن سبز در استان مرکزی آغاز شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از آغاز عملیات اولین طرح ایجاد معادن سبز در استان به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۵۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، یوسف یوسفی با اعلام این خبر افزود: نشست آغاز عملیات اولین طرح ایجاد معادن سبز در استان مرکزی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در شرکت املاح ایران تشکیل شد.

وی ادامه داد: کلنگ زنی آغاز شروع عملیات باز سازی و احیاء عرصه های منابع طبیعی تخریب شده یک معدن در هر شهرستان با عنوان 12 معدن سبز طی هفته منابع طبیعی در 12 شهرستان انجام می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: همچنین غرس نهال شرکت املاح ایران به عنوان اولین شرکت معدن سبز در حاشیه کویر میقان انجام شد.

یوسفی با بیان اینکه معدن در جایگاه خود و منابع طبیعی هم در جایگاه خودش باید دیده شود بیان کرد: حفاظت و بهره برداری بهینه از عرصه ها وظیفه تک تک آحاد جامعه است، نمی شود برای حفظ منابع طبیعی از بهره برداری معدن جلوگیری کرد بایستی این دو کنار همدیگر استفاده شوند.

وی با اشاره به اینکه 12 معدن فعالیت های بیولوژیکی را از هفته منابع طبیعی امسال شروع کردند ابراز داشت: باید به عرصه و معدن با نگاه جامع (نگاه اکوسیستمی) نگریست و متناسب با هر معدن یک نسخه اصلاحی و احیایی داده شود و برای طریقه آبیاری اش نیز تصمیم گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار