مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل خبرداد:

رونمایی از فرش ابریشمی در شهرستان گرمی

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از یک فرش ابریشم با ارزش ریالی بالای ۵ میلیارد ریال در شهرستان گرمی مغان رونمایی شد.

کد مطلب: ۶۰۴۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، قاسم رحیمی افزود: خوشبختانه امروز شاهد قیچی زدن فرش ابریشمی با ارزش بالای ۵ میلیارد ریال به دست استاندار در گرمی مغان بودیم .

وی با بیان اینکه طرح و نقشه این فرش طرح شاه عباسی است، تصریح کرد: این فرش در ابعاد ۶*۴ متر که جمعا ۲۴ متر مربع است، توسط ۶ نفر بافنده ثابت بافته شده است .

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: تعداد ریشه عرض فرش ۵۲۸۰ رج و طول فرش با تعداد لای ۶۸۸۰ رج است که مجموعا کل گره بکار گرفته شده ۳۶ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۰۰ گره است .

رحیمی ویژگی نخ و فرش را تمام ابریشم با تراکم ۸۵ رج دانست و افزود: این فرش نمونه کاملی از یک فرش دستباف ابریشم است که در صورت ورود جامعه قالیباف به این حوزه درآمد اقتصادی بالایی را به دنبال خواهد داشت .

وی با بیان اینکه تعداد قالیبافان بیمه شده شهرستان گرمی مغان ۴۵۱ نفر است، گفت: بالغ بر دو هزار نفر متقاضی بیمه قالیبافی در این شهرستان هستند که به علت عدم اختصاص سهمیه بیمه از سوی سازمان تأمین اجتماعی پذیرش نمی‌شوند .

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: متأسفانه نمایشگاه دائمی و یا تضمین فروش محصولات برای قالیبافان وجود ندارد و این باعث شده کمتر برای بافتن فرش‌های ابریشمی و با ارزش ریالی بالا ورود پیدا شود .

رحیمی نبود عرضه و فروش مواد اولیه از قبیل تار و پود نخ و نقشه و همچنین عدم ارائه تسهیلات کم بهره برای متقاضیان فرش بافی را از دیگر مشکلات قالیبافان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار