هانی‌زاده در گفت‌و‌گو با پانا:

‎ترکیه برای فشار بر رژیم صهیونیستی ظرفیت بالایی دارد

برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی موجب افزایش فشار بین‌المللی بر اسرائیل می‌شود

تهران (پانا) - یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت ترکیه روابط سنتی با رژیم صهیونیستی دارد و ظرفیت بالایی برای فشار بر رژیم صهیونیستی دارد؛ اگر چنین اراده‌ای در ترکیه وجود داشته باشد، قطعا این رژیم دچار انزوای سیاسی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
‎ترکیه برای فشار بر رژیم صهیونیستی ظرفیت بالایی دارد

حسن هانی‌زاده در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به سفر حسین امیرعبداللهیان به گامبیا، اظهار کرد: «گامبیا یک کشور آفریقایی تاثیرگذار است و در چارچوب سفر سال گذشته آیت‌الله رئیسی که به چند کشور آفریقایی داشتند بنا بر این شد که حوزه همکاری‌های اقتصادی ایران و کشورهای شرق و غرب آفریقا گسترش یابد. گامبیا کشوری است که دارای ظرفیت‌های بسیار بالا برای پذیرش کالاهای ایرانی است. در جریان رایزنی‌ها قرار شد که بازار مشترکی بین ایران و کشورهای آفریقایی برای انتقال کالاها در حوزه‌های مختلف و همچنین پزشکی به کشورهای آفریقایی صورت گیرد.»

وی افزود: «در آینده ایران می‌تواند از گامبیا به عنوان دروا‌زه‌ای برای ورود به کشورهای آفریقایی ایجاد کند. به همین دلیل شرایط اکنون به گونه‌‌ای است که ظرفیت کشورهای آفریقایی برای پذیرش کالاهای ایرانی بسیار بالاست از این رو این سفر، سفر بسیار مهمی بود.»

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: «رژیم صهیونیستی که از مدت‌ها پیش تلاشش بر این است تا در کشورهای غرب آفریقا نفوذ یابد، این سفر می‌تواند موجب انزوای رژیم صهیونیستی در کشورهای آفریقایی شود.»

وی اضافه کرد: «سفر آقای امیرعبداللهیان به گامبیا می‌تواند به ایجاد فضای بین قاره‌‌ای کمک کند. همچنین کشورهای آفریقایی جدیدا تمایل خود برای خرید سلاح‌های ایران را اعلام کرده‌اند؛ ایران می‌تواند در بازسازی ارتش کشورهای آفریقایی کمک کند.»

هانی‌زاده گفت: «نشست سازمان همکاری اسلامی یک نشست تاثیرگذار است و این چندمین نشست در طول هفت ماه گذشته است. این سازمان در بر گیرنده ۵۷ کشور اسلامی است اما در عین حال می‌تواند فضایی ایجاد کند که فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کند و مناسبات کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی به خاطر کشتار مردم غزه افزایش یابد.»

وی درخصوص اعمال فشار ترکیه علیه اسرائیل نیز گفت: «ترکیه روابط سنتی با رژیم صهیونیستی دارد و ظرفیت بالایی برای فشار بر رژیم صهیونیستی دارد؛ باید منتظر بود تا شعارها عملیاتی شود. آنچه که ملت‌های اسلامی در چارچوب سازمان همکاری اسلامی انتظار دارند این است که ترکیه مناسبات خود در حوزه‌های سیاسی، نظامی و تجاری را با رژیم صهیونیستی قطع کند. اگر چنین اراده‌ای وجود داشنه باشد، قطعا این رژیم دچار انزوای سیاسی خواهد شد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار