افزایش سه برابری سرانه دانش آموزان مناطق محروم استان در دولت تدبیر و

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری خود اظهار داشت :در سال ۲۰۱۷ که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است مسابقات قرآنی جابربن حیان، جشنواره نوجوان خوارزمی، مسابقات ورزشی بومی و محلی برگزار خواهد شد همچنین به دنبال گرفتن میزبانی جشنواره بین المللی فیلم رشد هم هستیم.

کد مطلب: ۵۶۴۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی صبح امروز در نشست خبری تشریح فعالیت های آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید ضمن گرامیداشت یوم الله نهم دی، با بیان اینکه خبرنگاران یاران صدیق تعلیم و تربیت هستند، گفت: فرمان مدبرانه امام (رحمه الله علیه) برای تاسیس نهضت سواد آموزی یک حرکت خلاقانه برای پیشرفت فرهنگ و علم در کشور بود.

وی با اشاره به اینکه نهم دی روز بصیرت است که متعلق به همه ملت می باشد، افزود: در هفته پژوهش ۲۰ جریان پژوهشی را تدوین کردیم که یک جامعه مخاطب ۷۰۰ هزار نفری از دانش آموزان را تحت پوشش این جریان قرار دادیم همچنین آزمونهای سنجش علمی با حضور ۲۶۰ هزار نفر دانش آموز متوسطه اول و ۱۶۰ هزار نفر دانش آموز متوسطه دوم و ۱۰۰ درصد دانش آموزان ابتدایی در راستای کیفیت بخشی انجام داده ایم.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ۹۰ هزار نفر را در دهه آخر صفر اسکان دادیم، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۷۰۰ یادواره شهدا برگزار کردیم که هدف گذاری ما بیش از هزار یادواره در سال جاری با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کاظمی با اشاره به اینکه افزایش پوشش مقطع پیش دبستانی با تخصیص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مناطق محروم را با هدف قرار گرفتن ۱۲ هزار و ۵۰۰ نوآموز انجام دادیم، اظهار داشت: برای نظارت بر برنامه های آموزشی مجازی ۱۹۲ راهبر را آماده کردیم و دوره های ویژه ای را برای آنها پیش بینی نموده ایم تا کیفیت بخشی آموزشی در حاشیه شهر را مورد ارزیابی قرار بدهند.
وی گفت: موفق به کسب رتبه اول کشوری گروه تحقیق و پژوهش، رتبه برتر کشوری پژوهشی توسط گروه تحقیق، رتبه اول درس پژوهی، سه رتبه برتر در تولید محتوا، رتبه سوم جشنواره جوان خوارزمی، رتبه اول جشنواره نوجوان خوارزمی، رتبه اول عفاف و حجاب در دستگاههای دولتی و بسیاری از مقامهای برتر کشوری در حوزه های مختلف شده ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید براینکه زنگ مشهد ۲۰۱۷ در یکشنبه هفته آینده نواخته خواهد شد، افزود:در سال ۲۰۱۷ که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است مسابقات قرآنی جابربن حیان، جشنواره نوجوان خوارزمی، مسابقات ورزشی بومی و محلی برگزار خواهد شد همچنین به دنبال گرفتن میزبانی جشنواره بین المللی فیلم رشد هم هستیم.
وی با بیان اینکه رویکرد ما در آموزش و پرورش تمرکز زدایی، استفاده از فضای مجازی، توسعه فرهنگ رضوی و ارتقاء فرهنگ میزبانی است، اظهار داشت:در حوزه عدالت بخشی مشاور مناطق محروم را منصوب شده، تا کنون ۳۰ اقدام در حوزه مناظق محروم طراحی کردیم، سرانه دانش آموزان مناطق محروم سه برابر شده، سرانه دانش آموزان عشایر ۵ برابر شده و توجه ویژه اداره آموزش و پرورش استثنایی بخشی از فعالیتهایی می باشد که در حوزه عدالت بخشی در حال انجام است.
وی ۲۲ مدرسه در حال ساخت با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در حاشیه شهر را از اقدامات دولت تدبیر و امید دانست و بیان کرد:۲۱ مدرسه با اعتبار ۸ میلیارد تومان و ۶ نماز خانه با اعتبار ۷۶۰ میلیون تومان ساخته ایم همچنین ۱۰۸ مدرسه به سیستم گرمایشی مجهز شده اند و برای ۲۳ مدرسه هم فضای سبز ایجاد شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به توزیع ۱۱ هزار و ۷۵۰ بسته لوازم التحریر در حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: معتقدیم حاشیه شهر نیاز به توجه بیشتری دارد و رویکردمان را در حوزه عدالت بخشی متمرکز این مسئله کرده ایم.
کاظمی پروژه های عمرانی افتتاح شده از اول مهر سال جاری را ۷۰ پروژه عنوان کرد و ادامه داد:شهرداری تراکم می دهد اما کسی یک متر فضای آموزشی نمی سازد و ما از همه دستگاههایی که در حوزه عمران و بهسازی متولی هستند تقاضا داریم حقوق آموزش و پرورش را برای مردم بدهند تا دچار کمبود فضای آموزشی نباشیم.
وی به پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرانه غذا به مدارس شبانه روزی اشاره کرد و اظهار داشت:از مهمترین اقدامات در حوزه معیشت فرهنگیان طرح تکریم بیماران سخت درمان است که بالغ بر هزار همکار را مورد عیادت قرار داده ایم و رقمی حدود یک میلیارد تومان کمک بلاعوض به همکاران داشته ایم.

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش خراسان رضوی در این نشست خبری گفت:درهفته گذشته بادستورمستقیم ریاست جمهوری پیگیری وزیر آموزش وپرورش وهمکاری سازمان برنامه وبودجه مسئولین وزارتی، مدیرکل وکارکنان اداره کل پنجشنبه گذشته پرداخت 20مورد بدهی های آموزش وپرورش وپرورش ازجمله پاداش پایان خدمت سال 94 به 1950بازنشسته ودرقالب 129میلیارد تومان که به صورت میانگین 66میلیون تومان می باشد به بازنشستگان فرهنگی استان پرداخت شد.
قاسم علی خدابنده افزود: مرخصی ذخیره ی سال 93 و94 برای 650نفرمعادل 9میلیارد و100میلیون تومان، حق التدریس نیروهای شاغل درفروردین ، اردیبهشت وخرداد95 که رقمی بالغ بر8میلیارد و800 میلیون تومان برای 14هزارو200نفرمی باشد نیز پرداخت گردید.
خدابنده افزود: برای 676نیروی خق التدریس آزاد 1میلیارد و900میلیون تومان و برای حقوق فصل های تابستان وپاییز سربازمعلمان نیز 2میلیارد و400میلیون تومان پرداخت وبرای کارکنان قراردادی که 2400نفرندنیز 3میلیارد و500میلیون تومان پرداخت شد.
وی افزود:کمک سرانه ی مدارس بالغ بر 3میلیارد و200میلیون تومان به 7200مدرسه وپرداخت کمک سرانه 1میلیارد و200میلیون تومان بابت بدهی سال گذشته به دستگاه هایی طرف قرارداد برون سپاری کار ودانش وکمک هزینه ازدواج وفوت سال 91 و92 که 5میلیارد و200میلیون تومان به 7400نفرپرداخت شده است.
وی پرداخت 4میلیارد تومان برای برون سپاری مدارس حمایتی را ازدیگرپرداخت ها برشمرد وگفت: درمجموع کل پرداخت ها205میلیارد تومان می باشد که بخش مهمی واریز وبقیه نیز طی هفته آینده پرداخت می گردد.
خدابنده همچنین گفت:طرح شیرمدارس استان امروزآغاز وبااعتباری بالغ بر35میلیاردتومان ودر62نوبت شیرمدارس توزیع می شود.
جوادپورجاهد معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان نیز دراین نشست به طرح ملی شهاب (شناسایی وهدایت استعدادهای برتر)باهمکاری بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد وگفت: درسطح نواحی 6 و7 و2 و5 ونیشابور وتربت جام 51هزاردانش آموزدر975 مدرسه تحت پوشش قرارگرفته اند تا شناسایی وارزیابی وبه بنیاد ملی نخبگان جهت حمایت معرفی گردند.
مصطفی اسدی معاون سوادآموزی آموزش وپرورش خراسان رضوی درسخنانی گفت: طبق آمار ارائه شده حدود60هزاربی سواد درخراسان رضوی داریم که درحال حاضر30هزار نفر تحت پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار گرفته اند.

ویافزود: 99درصد اولیای دانش آموزان استان باسوادمی باشند وبرای سوادآموزان خودآموز150هزارتومان وبرای افراد آموزش دهنده 700هزارتومان پاداش دردولت تدبیر وامید درنظرگرفته شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار