در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

نظام پرداختی پزشکان تغییر کند/تعیین سقف درآمد مانع درآمدهای نجومی نیست

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه تعیین سقف درآمد برای پزشکان راهکار جلوگیری از درآمدهای نجومی نیست، گفت: تعیین سقف درآمد برای پزشکان نیاز به بررسی دارد و نظام پرداختی پزشکان باید تغییر کند.

کد مطلب: ۵۲۹۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین قربانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به اظهارات مطرح شده برای تعیین سقف درآمد پزشکان اظهارداشت: درآمد پزشکان هم مانند سایر اصناف، حساب و کتاب مشخصی داشته باشد اما این موضوع که سقف مشخصی برای درآمد جامعه پزشکان تعیین شود، نیاز به بررسی دارد که حتما در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار می گیرد.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت شفاف بودن درآمدهای اقشار مختلف خاطرنشان کرد: برخی درآمدهای اقشار مختلف شفاف نیست که مسئولان اجرایی باید نسبت به این موضوع ورود کنند. درآمد پزشکان هم نیاز به بررسی دارد و باید برای این قشر نسبت به تخصصی که دارند، شفافیت مالی تعیین شود.


وی با اشاره به موضوع درآمدهای نجومی برخی از پزشکان نیز گفت: درآمدهای نجومی را نمی توان به همه جامعه پزشکی تعمیم داد، بلکه عده ای از پزشکان درآمدهای نجومی دارند که این موضوع هم با نظارت وزارت بهداشت قابل بررسی و حل شدن است.


این نماینده مجلس تصریح کرد: وزارت بهداشت با برنامه ریزی و مدیریت مالی می تواند برای پزشکانی که در نقاط محروم مشغول به خدمت هستند، انگیزه مالی ایجاد کند و در عین حال درآمد سایر پزشکان نیز کنترل شده باشد.


عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه ارزیابی میزان مالیات از پزشکان ضروری است، گفت: عدالت اجتماعی در دریافت مالیان باید بین همه اقشار مختلف جامعه انجام شود. در حال حاضر از پزشکان مالیات دریافت می شود اما از آنجا که عده ای از پزشکان درآمدهای بالایی دارند مالیات آن ها مشخص نیست و قطعا ارزیابی میزان مالیات از پزشکان می بایست از سوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی دنبال شود.


قربانی خاطرنشان کرد: تعیین سقف درآمد برای پزشکان راهکار مطلوبی برای جلوگیری از درآمدهای نجومی نیست بلکه نظام پرداختی پزشکان باید تغییر کند و بر اساس افزایش مالیات باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار