مکالمات حذف شده در واتس اپ قابل بازیابی هستند

حتماٌ برای شما هم پیش آمده که تصمیم بگیرید مکالمه خودتان را با دوستتان از اپلیکیشن پیام رسان مورد استفاده پاک کنید. با این کار دیگر مطمئن می شوید که دسترسی به پیام های حذف شده وجود ندارد و آن ها کاملاً از اپلیکیشن و گوشی شما پاک شده اند. اما یک تحقیق جدید نشان می دهد که در واتس اپ چنین اتفاقی نمی افتد.

کد مطلب: ۵۲۱۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، تحقیقی جدید که توسط یک محقق iOS به نام Jonathan Zdziarski منتشر شده، نشان می دهد که مکالمه های حذف شده در واتس اپ به طور کامل حذف نمی شوند و افرادی که مهارت داشته باشند می توانند این پیام های حذف شده را بازیابی کنند.

به گفته این محقق امنیتی، در بررسی آخرین نسخه از این پیام رسان محبوب مشخص شده که مکالمات حذف شده در واتس اپ به طور کامل حذف نشده اند و هرکس که دسترسی فیزیکی به گوشی هوشمند شخص مورد نظر را داشته باشد می تواند پیام های پاک شده او را بازیابی کند. البته نه این که هر شخص عادی بتواند این بازیابی مکالمات را انجام دهد، بلکه این کار تنها برای افرادی که اجازه قانونی و مهارت آن را داشته باشند به راحتی امکان پذیر است. در واقع هرکسی با ابزار های مربوطه می تواند به طور بالقوه به پیام های پاک شده در واتس اپ، دسترسی داشته باشد.

این محقق هم چنین اشاره می کند که نه تنها واتس اپ، بلکه در برنامه های دیگری در سیستم عامل گوشی های آیفون یعنی iOS مانند SQLite نیز پیام ها باقی می ماند.

به نظر تنها راهی که برای پاک کردن مکالمات در واتس اپ وجود دارد، حذف کامل این برنامه پیام رسان از گوشی است.

لازم به ذکر است که تنها واتس اپ نیست که این اتفاق در آن می افتد، سایر برنامه های پیام رسان مثل iMessage هم با چنین مسئله ای مواجه هستند.

منبع: شهر خبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار