معاون منابع طبیعی استان زنجان خبرداد:

اجرای طرح «تبدیل دیمزار کم بازده» در اراضی ملی زنجان

معاون منابع طبیعی استان زنجان گفت: سال قبل عملیات تبدیل دیمزار کم بازده به مساحت ۱۲۵.۵ هزار هکتار در زنجان اجرا شد.

کد مطلب: ۵۰۶۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، " بهروز گنج‌خانلو" با اشاره به میزان علوفه تولیدی استان زنجان اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده میزان علوفه تولیدی استان زنجان 184 هزار تن در سال است .

وی با بیان اینکه این میزان علوفه بدون صرف یک ریال هزینه تولید می‌شود ارزش ارتزاقی مراتع استان زنجان را 25 درصد از میزان علوفه تولید شده اعلام کرد و گفت: 75 درصد از 184 هزار تن علوفه تولید شده در استان زنجان دارای ارزش زیستی هستند که باید حفظ و حراست از مراتع استان زنجان به عنوان یک اصل مهم در بین مردم مطرح شود .

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به نقش مستقیم و غیرمستقیم مراتع در حیات موجودات زنده افزود: حیات وحش وابسته به جنگل و مراتع هستند و این وظیفه ما است که با حفظ اراضی ملی و طبیعی حیات وحش را حفظ کنیم .

وی با اشاره به تهیه طرح به مساحت حدود یک هزار و 500 هکتار در مراتع استان زنجان در سال قبل گفت: در این مدت عملیات مربوط به مدیریت چرا و کنترل اراضی هدف به سطح 406 هزار و 106 هکتار اجرایی شده است .

گنج‌خانلو میزان نظارت بر اجرای طرحهای مرتعداری در اراضی ملی استان زنجان در سال 94 را حدود 12 هزار و 420 هکتار اعلام کرد .

وی خاطرنشان کرد: سال قبل عملیات تبدیل دیمزار کم بازده به مراتع به مساحت 125.5 هزار هکتار در اراضی ملی استان زنجان اجرا شده است.

/بتول علی پناهی/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار