در گفت و گو با پانا اعلام شد:

تصویب نهایی قانون حمایت از کودکان بدسرپرست تا پایان سال در مجلس

خبرگزاری پانا: رئیس کارگروه رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قانون حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان سال جاری با تائید نهایی شورای نگهبان به تصویب برسد.

کد مطلب: ۴۲۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

سالار مرادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در خصوص وضعیت لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست بیان کرد: کلیات این لایحه مدت ها پیش در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید و در حال حاضر این لایحه به شورای نگهبان ارسال شده است تا برخی نواقص و ایرادات وارد بر آن رفع شود.

وی ادامه داد: این لایحه از سوی کمیسیون اجتماعی وکارگروه مربوطه در حال پیگیری است و امیدواریم هرچه سریعتر و تا پایان سال جاری مورد تائید و تصویب نهایی برسد چرا که در این حوزه مشکلات زیادی وجود دارد.

رئیس کارگروه رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: بخشی از لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست شامل قانون تسهیل در فرزندخواندگی است و با رفع ایرادات و خلاء های قانونی آن می توان این قانون را اجرایی کرد و چنانچه موانع موجود برداشته شود، شمار زیادی از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست به کانون خانواده ها واگذار می شوند.

به گزارش پانا، از جمله تغییراتی که در قانون تسهیل شده فرزندخواندگی می توان به آن اشاره کرد تسهیل در قانون امین موقت کودکان بدسرپرست است که با تغییرات مثبتی همراه بوده است و پذیرش کودکان بد سرپرست توسط خانواده ها سهل تر صورت می گیرد.علاوه بر این برخی از قوانین فرزندخواندگی دائم نیز تسهیل شده است و کودکانی در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند که پیش از این قابل واگذاری نبودند اما پس از تصویب قانون جدید می توانند در فهرست کودکان قابل واگذاری به خانواده قرار گیرند.

علاوه بر این دختران مجرد با رعایت شرایط خاص همچون شرایط سنی می توانند کودکی را به شکل امین موقت تحت سرپرستی خود درآورند و البته تنها می توانند کودک دختری را به فرزندی قبول کنند. همچنین خانواده هایی که دارای فرزند هستند نیز با رعایت برخی از شرایط می توانند کودکی را هم به شکل امین موقت و هم فرزندخواندگی دائم به فرزندی بپذیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار