معاون سازمان جنگل ها در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

احیای جنگل ها توسط گروه های محلی/بهبود فضای کسب و کار و ظرفیت جنگلداری

خبرگزاری پانا: معاون امور جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از انجام اقدامات موثر برای استفاده بهینه از ظرفیت دریا و جنکل خبر داد و گفت: هدفگذاری بهبود فضای کسب و کار و احیای جنگل ها با توانمند سازی گروه های محلی و استفاده از گیاهان مثمر است.

کد مطلب: ۳۲۳۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد

محسن انگورج در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، در مورد بهره برداری از عرصه های جنگلی برای رونق گردشگری اظهار کرد: برنامه ریزی در توسعه گردشگری جنگل ها را مطابق ظرفیت گردشگری دریا و جنگل موجود در شمال کشور سامان خواهیم داد و در این راستا اقدامات اساسی ملاک نظر است.

وی تصریح کرد: انجام امور جزیره ای موجب سوزاندن ظرفیت های می شود و هم اکنون در یکپارچگی مدیریت مشکلاتی داریم وو از سویی مدیریت چندین مجری طرح نیز مسائل خاص خود را دارد.

معاون جنگل سازمان جنگل ها، با اشاره به بهینه سازی، حفاظت، پایش و مدیریت که مصوبه اخیر دولت است، عنوان کرد: باید برای طرح های جنگل داری بازنگری در بازه زمانی اعمال کنیم و برای کسب توانمدی های لازم فنی و مدیریتی زمان گذر پیش بینی کردیم.

وی ادامه داد: در افق آتی بعد از دوران گذر به سمت اجرای طرح های چند منظوره حرکت می کنیم که با این برنامه جنگل ها از رویکرد تک محصولی خارج می شوند و بیشترین اقدام ما در تهیه طرح جنگلداری تهیه محصولات غیر چوبی به ویژه در جنگلهای بالادست و پائین دست است.

انگورج با بیان اینکه احتمال دارد جنگلهای میان بند را با همان شکل تولیدی فعلی نگهداریم به دلیل شرایط موجود و دسترسی محدود، خاطر نشان کرد: در سایر جنگل ها تکیه و هدفگذاری بهبود فضای کسب وکار و توانمد سازی گروه های محلی و استفاده از گیاهان مثمر برای احیای و توسعه جنگل تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: مجموعه فعالیت های اثر بخش برای استفاده بهینه از ظرفیت دریا و جنگل در محدوده شمال کشور است که در مجموع در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار