مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد:

ایجاد پایگاه های نیرومند تربیت دینی در برابر جهان لغزنده مجازی

خبرگزاری پانا: : مدیر آموزش و پرورش خراسان رضوی در هشتمین جلسه هم اندیشی دبیران کمیته های ستادی و استانی همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش سراسر کشور در مشهد گفت: آموزش و پرورش استان در خود تکلیف دیده در جهان لغزنده مجازی که دانش آموزان به آن احاطه دارند، طرح های ویژه ای اجرا کند. ما معتقدیم در برابر این جهان لغزنده، پایگاه های نیرومند تربیتی به ویژه تربیت دینی ایجاد شود.

کد مطلب: ۲۸۳۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدجواد حسینی در هشتمین جلسه هم اندیشی دبیران کمیته های ستادی و استانی همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش سراسر کشور که در کانون تربیتی فارابی مشهد برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان پهن پیکرترین آموزش و پرورش کشور سیاستهای خود را بر اساس اسناد فرادستی، سند تحول بنیادین و سیاستهای خود را بر اساس اسناد فرادستی، سند تحول بنیادین و سیاستهای 5 گانه مقام عالی وزارت قرار داده است. که یک بخش آن ارتقای کیفیت است و متمرکز بر توسعه مشارکت می باشد.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان به این مبحث ورود جامع داشته و با دید اینکه همه ارکان (دانش آموز- مدیر- معلم- اولیا- بخش دولتی و بخش خصوصی) باید در مشارکت شرکت داشته باشند، به دنبال مشارکتی تقاضا محور و نه عرضه محور، واقعی و نه شعاری، پایدار و نه مقطعی می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه با 65 درصد ادارات و دستگاه ها تفاهم نامه های عملیاتی بسته ایم، گفت: یکی از آن دستگاه ها حوزه عملیه مشهد است.

حسینی در ادامه اظهار کرد: برای اینکه دیوارهای آموزش و پرورش برداشته شود و همه دستگاه ها توان خودشان را در تعلیم و تربیت مصرف کنند، طرح 100 مدرسه، 100 دبیرخانه را آغاز کرده ایم.

وی در ادامه افزود: هر مدرسه را دبیرخانه یک نهاد می کنیم، مثلا هنرستان شهید بهشتی دبیرخانه راه و صنعت و دبیرستان معارف دبیرخانه حوزه های علمیه که نقاط جدید همکاری را بین دو نهاد شناسایی کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه ضمن بیان اینکه 11 تفاهم نامه با سازمان تبلیغات استان و 24 تفاهم نامه با حوزه های علمیه استان منعقد شده است.

دکتر حسینی اظهار اولین گام را طرح اقامه الصلاه ذکر کرد و گفت: در این طرح برنامه های عملیاتی سطح بندی روحانیون، تولید محتواهای مذهبی به ویژه برای بین الصلاتین، اختصاص وقت بیشتر ائمه جماعت برای دانش آموزان در نیم ساعت قبل و نیم ساعت بعد از نماز، اختصاص مشاور مذهبی به 47 هسته مشاوره در استان، استقرار روحانیون در شبانه روزی ها شروع کرده ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما معتقدیم بر اساس اسناد بالادستی و تحول بنیادین مدام باید برای تربیت دانش آموزان موقعیت های یادگیری خلق کنیم که یکی از آنها اعزام 30 هزار دانش آموز به راهیان نور است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی فعالیت های انجام شده در این حوزه را 9 هزار جلسه گفتمان دینی، تشکیل کارگاه های عفاف و حجاب، 9 هزار زیارت اولی، جشنهای تکلیف، میثاق آسمان در حریم ملائک، اعتکاف دانش آموزی، تقویت 540 هیئت دانش آموزی، حضور 11 هزار روحانی در حلقه صالحین بسیج عنوان کرد.

وی به شرکت دانش آموز در طرح شهید پژوهی اشاره کرد و گفت: شرکت 200 هزار دانش آموز متوسطه اول در طرح شهید پژوهی، آموزش 50 هزار معلم روایتگر ایثار و شهادت، طرح ایستگاه ایثار، 105 مدرسه شاهد، 105 یادواره شاهد از جمله برنامه هایی است که این استان بر آن تمرکز دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان اظهار امیدواری کرد: بتوانیم نقش خودمان را در تعلیم و تربیت ایفا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار