پیش‌بینی کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در 4 ماه آینده

خبرگزاری پانا:علت افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس باعث بالارفتن قدرت خرید، برای این اوراق است.

کد مطلب: ۲۵۶۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:
علی‌رضا توکلی رئیس اداره ابزارهای نوین مالی درخصوص شرایط اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس بیان کرد: در فرابورس بدنبال ایجاد ابزارهای متنوعی در جهت ارائه به مشتریان هستیم تا از این طریق بتوان شرایط بازار را بهبود بخشیم.

وی دراین‌ باره ادامه داد: یکی از این ابزارهای فرابورس اوراق تسهیلات مسکن است که به مردم شناسانده شده و صندوق زمین و ساختمان طرح جدیدی است که به تازگی در فرابورس عرضه شده و در جهت کمک به بازار مسکن است.

توکلی در مورد سایر ابزارهای متنوع فرابورس توضیح داد: علاوه بر اوراق تسهیلات مسکن و صندوق زمین و ساختمان اوراق رهنی ابزاری است که در حال حاضر در فرابورس ارائه می شود.

رئیس اداره ابزارهای نوین مالی درخصوص تفاوت اوراق تسهیلات مسکن و صندوق زمین و ساختمان گفت: این دو ابزار متفاوت از همدیگر و امکان مقایسه با یکدیگر برای آنها وجود ندارد.

وی درخصوص اوراق تسهیلات مسکن توضیح داد: این اوراق، اوراقی هستند که افراد با در دست داشتن آن می توانند به بانک مراجعه کرده و از 35 تا سقف 45 میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند.

توکلی درخصوص هدف ایجاد اوراق تسهیلات مسکن گفت: هدف از ارائه اوراق تسهیلات مسکن کنترل قیمت نبوده است.

وی در این‌باره ادامه داد: افرادی که در بانک مسکن سپرده گذاری می‌کردند اوراقی دریافت می‌کردند که این اوراق در ابتدا در مشاورین املاک مسکن معامله می‌شد واین باعث بالارفتن قیمت این اوراق شده بود.

رئیس اداره ابزارهای نوین مالی با اشاره به مزیت‌های ارائه اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس توضیح داد: با ارائه اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس قیمت‌ها کاهش یافته و علت افزایش قیمت این اوراق در فرابورس را می توان در اتفاقات موجود در بازار بیان کرد و خود بازار فرابورس علت آن نیست.

توکلی در این‌باره ادامه داد: علت افزایش قیمت اوراق در فرابورس بالارفتن قدرت خرید برای این اوراق است.
وی با توضیح درمورد قیمت اوراق تسهیلات مسکن گفت: در ماه های اخیر قیمت این اوراق از 20 تا 30 هزار تومان بوده ولی در حال حاضر این قیمت تا نزدیک 100 هزار تومان نیز افزایش یافته است.

توکلی با اشاره به اینکه در ماههای گذشته مطالبی مبنی بر افزایش وام مسکن تا سقف 80 میلیون تومان مطرح شده بود گفت: این مطلب مبنی بر افزایش وام مسکن تنها شایعه‌ای است که این روزها مطرح می‌شود و این مطلب چندین بار از طرف فرابورس هم از طرف بانک مسکن طبق اطلاعیه‌هایی تکذیب شده است.

رئیس اداره ابزارهای نوین مالی در این‌باره ادامه داد: عضو هیئت مدیره بانک مسکن نیز در مصاحبه خود اعلام کرده که این طرح که از طرف وزارت راه و شهرسازی اعلام شده تحت عنوان صندوق‌های پس‌انداز مسکن که وام‌های 80 تا 100 میلیون تومان ارائه دهد و هیچ ارتباطی به بانک مسکن و سیستم فعلی تسهیلات 35 تا 45 میلیون تومانی ندارد.

وی درخصوص چگونگی شرایط تشدید بازار اوراق تسهیلات مسکن گفت: شایعه‌ای که از 31 فروردین ماه سال جاری مطرح شد باعث بالا رفتن قیمت اوراق از 20 هزار تومان شده است.

توکلی در ادامه گفت: درحال حاضر قیمت هر اوراق مسکن بین 70 تا 100 هزار تومان رسیده است و تا به امروز نیز کاهش نیافته است.

رئیس اداره ابزارهای نوین مالی در پایان خاطرنشان کرد: تاثیر شایعات بازار از بین نرود افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن همچنان ادامه می‌یابد و پیش بینی ما این است که در 4 ماه آینده قیمت این اوراق کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار