بازنگری سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان زنجان ضروری است

خبرگزاری پانا: مدیرکل بهزیستی استان زنجان برلزوم بازنگری در سند جامع پیشگیری از اعتیاد این استان تاکید کرد

کد مطلب: ۲۲۳۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، مرتضی مکاریان در اولین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: با توجه به وضعیت فرهنگی و موقعیت جغرافیایی استان که در مسیر جاده ترانزیت قرار دارد و همچنین بر اساس نتیجه پایش و ارزشیابی دو سال گذشته لزوم بازنگری در این سند جدی به نظر می رسد .

وی یادآورشد: از مؤلفه های تأثیرگذار در بحث سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن، استفاده از ظرفیت اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی است .

مدیرکل بهزیستی استان زنجان و رییس کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر بالابردن درک و فهم عمومی است چرا که نبود آشنایی و عدم درک در این زمینه یکی از راههای گرفتار شدن در معضل اعتیاد است .

مکاریان با اشاره به مقوله صیانت ابراز داشت: در این مقوله ضمن اطلاع رسانی پدیده شوم اعتیاد و مضرات مواد مخدر باید آموزش و حساسیت زایی نیز مورد توجه قرار گیرد .

وی از قرار گرفتن هم گرایی و هم افزایی در دستور کار کمیته فرهنگی پیشگیری خبرداد و خواستار توجه بیش از پیش به پیشگیری از اعتیاد و اجرای طرحهای جدید در این زمینه شد .

مکاریان محورهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: مسیر حرکت در زمینه پیشگیری از اعتیاد به طور دقیق و جامع در این محور عنوان شده است .

رییس کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان تصریح کرد: طبق محور 9ابلاغی اتخاذ تدابیر لازم برای حضور و مشارکت جدی مردم و خانواده ها در زمینه های پیشگیری و کاهش آسیب و درمان معتادین باید صورت گیرد .

وی توسعه مطالعات و پژوهش های بنیادی - کاربردی و توسعه ای در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان و پیشگیری و درمان معتادین با تکیه بر دانش دنیا و استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی ذیربط در کشور را محور 10 ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام کرد .

مکاریان با تاکید بر محور چهار گفت: اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه در مقابله با تهدیدهای آسیب های ناشی از موادمخدر و روانگردان با بهره گیری از امکانات دولتی و غیردولتی باتاکید بر تقویت باورهای دینی مردم، اقدامات فرهنگی، هنری، آموزشی و تبلیغاتی در محیط خانواده،کار، آموزش، تربیت و مراکز فرهنگی و عمومی به وظایف و مأموریت های کمیته فرهنگی و پیشگیری مربوط می شود .

به گزارش پانا، دومین جلسه این شورا ماه جاری و در راستای ایجاد تمهیدات لازم جهت برگزاری هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار