تخفیف 30 درصدی بازدید از موزه ها برای گردشگران خارجی

اعتراض جامعه تورگردانان ایران به افزایش نرخ بلیت ورودیه موزه ها برای گردشگران خارجی باعث شد تا رئیس سازمان میراث فرهنگی دستور بدهد تا نرخ بلیت موزه ها و اماکن تاریخی کشور برای گردشگران خارجی تورهای ورودی، با 30 درصد تخفیف محاسبه شود.

کد مطلب: ۲۰۱۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،براساس دستور مسعود سلطانی فر، ورودیه موزه ها و اماکن تاریخی کشور برای گردشگران ورودی که در قالب تور به ایران سفر می کنند، به صورت پیش خرید ( از یک ماه قبل) در شش ماه نخست امسال 30 درصد ارازن تر محاسبه می شود.

برای بررسی همه جانبه این تصمیم جلسات مختلفی با حضور مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور، عبدالناصر میرچی، مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری و محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه های کشور برگزار شد.

تخفیف 30 درصدی بلیت موزه ها و اماکن تاریخی برای تورهای ورودی به دنبال خواسته فعالان گردشگری به ویژه جامعه تخصصی تورگردانان و در راستای ایجاد تسهیلات و تشویق های موثر برای جذب گردشگر خارجی و ارائه خدمات بیشتر به آنها تصویب شده است. چرا که آنها مدتی پیش به خبرنگار مهر اعلام کرده بودند نرخ بلیت اماکن تاریخی برای گردشگران خارجی بسیار زیاد است و افزایش قیمت ناگهانی ورودیه ها، نرخ تورهای گردشگری را گران کرده است.

اکنون هزینه‌ ورود بازدیدکنندگان به موزه‌ ملی ایران برای هر گردشگر ایرانی دوهزار تومان و برای گردشگران خارجی، هر نفر 15هزار تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار