کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی شهرستان قدس:

شرط سلامت خانواده، وجود روابط سالم و کارکرد صحیح این نهاد است

شهر قدس (پانا) - کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی شهرستان قدس، آگاهی بخشی و توانمندسازی اولیا را گامی موثر در راستای تحقق سند جامع نظام راهنمایی و مشاوره و شرط سلامت خانواده و وجود روابط سالم و کارکرد صحیح این نهاد دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۵۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
شرط سلامت خانواده، وجود روابط سالم و کارکرد صحیح این نهاد است

کارگاه پیشگیری از اعتیاد با هدف توانمندسازی اولیا به همت کارشناسی مشاوره تربیتی و تحصیلی و کارشناسی مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قدس و با حضور معاونت مالی، پشتیبانی و نیروی انسانی در سالن شهید دهنو شهرستان قدس برگزار شد.

مریم اسلامی کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی در این کارگاه گفت: آگاهی‌بخشی و توانمندسازی اولیا گامی موثر در راستای تحقق سندجامع نظام راهنمایی و مشاوره و شرط سلامت خانواده با وجود روابط سالم و کارکرد صحیح این نهاد است.

اسلامی افزود: آموزش و پرورش به دلیل وسعت جامعه تحت پوشش در آگاهی بخشی والدین نقش مهمی را ایفا می‌کند، بر همین اساس فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه‌های مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر گامی موثر در راستای حمایت و آگاهی بخشی به خانواده ها خواهد بود.

کارشناس اداره مشاوره بیان کرد: در همین راستا با توجه به نقش خانواده در انتقال هنجارها، ارزش‌ها و الگوپذیری فرزندان از اعضای خانواده، کارشناسی مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس اقدام به برگزاری کارگاه توانمندسازی اولیا با هدف پیشگیری از اعتیاد نمود، در این جلسه قاضی دادگستری اکبر بیات، در مورد مهمترین محورهای آموزشی شامل آگاهی بخشی به والدین در زمینه علائم اعتیاد، شناسایی مواد مختلف، مهارت‌های فرزندپروری و ارتباط موثر برای اولیا ،مطالبی را بیان کردند.

اسلامی تصریح کرد: خانواده اولین محیط رشد کودک است و مهمترین کارکرد آن تربیت فرزندان است، شرط سلامت خانواده، وجود روابط سالم و کارکرد صحیح این نهاد است و شیوه تربیت ، سبک فرزندپروری والدین نقش بسزایی در رشد اجتماعی و اخلاقی فرزندان دارد. نظر به اینکه عواقب و خسارت‌های اقتصادی، اجتماعی، روانی و خانوادگی اعتیاد بر کسی پوشیده نیست، لیکن ضرورت همدلی و همراهی سازمان‌ها و ارگان‌ها در رسیدن به جامعه ای به دور از آسیبهای اجتماعی امری ضروری است.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور و مشارکت حداکثری اولیا دغدغه‌مند منطقه اظهار کرد: راهنمایی و آموزش‌های اولیه والدین تا حد زیادی منجر به تقویت ارتباط‌های میان اعضای خانواده و تحکیم ارزش‌های اخلاقی و معنوی شده و تاثیر چشمگیری در ارتقا سلامت روان فرزندان دارد.

خبرنگار دانش‌آموز: مرتیا تقی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار