مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

«ماها»؛ مدرسه آرمانی، هنر آسمانی

اوج کار و قله‌ کار تربیتی، مدرسه است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش هدف از طرح «ماها» را انجام فعالیت‌های تربیتی در مدارس دانست و شعار آن را «مدرسه آرمانی، هنر آسمانی» عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
«ماها»؛ مدرسه آرمانی، هنر آسمانی

محمدحسین پورثانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با پانا در رابطه با طرح ماها گفت: طرح ماها یکی از طرح‌های موفق تربیتی بوده که با شعار "مدرسه آرمانی، هنر آسمانی" در مدارس در حال پیگیری و اجرا است. البته این طرح برگرفته شده از جمله‌‌ معروف شهید‌آوینی که فرمود: اوج کار و قله ‌‌کار تربیتی، مدرسه است لذا هر پیشرفت، برنامه و اتفاقی که قرار است در حوزه پرورشی و تربیتی رقم بخورد، باید ابتدا در مدرسه کلید بخورد و تا در مدرسه اجرا نشود، عملا کاری صورت نگرفته است.

پورثانی در ادامه بیان کرد: تمام ادارات، نهادها و ارگان‌های مرتبط با امر تعلیم و تربیت کشور، باید دست در دست هم تلاش کنند که برنامه‌ها و فعالیت‌های مهم را در مدرسه رقم زده و به سرانجام برسانند و در هفته ماها به دنبال کنشگری و اثرگذاری فعالیت دانش‌آموزان هستیم و در واقع این طرح، فعالیت‌های فرهنگی هنری را به دل مدارس خواهد برد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار جشنواره‌های فرهنگی و هنری را در دل مدارس انجام خواهیم داد، بیان کرد: مدیران مدارس می‌توانند فیلم‌های خود را از اجرای هفته فرهنگ و هنر در سطح مدرسه در قالب ویدئوی ۵ دقیقه‌ای برای ما ارسال کنند. مدیران باید در صفحه رویدادهای شبکه شاد، گزینه رویداد ماها را انتخاب و ویدئوها را ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که یکی از اهداف طرح ماها، به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان است، بیان کرد: ما وظیفه داریم استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کرده و آنان را رشد دهیم و در این طرح به ۷۲۰ مدرسه از بین مدارسی که بهترین رویدادها را با خلاقیت بیشتری برگزار کنند، تندیس ماها اعطا خواهد شد.

پورثانی در پایان عنوان کرد: مدرسه مطلوب، یک مدرسه شش ساحتی است و ساحت هنری و زیبایی شناخت یکی از ساحت های اصلی سند تحول بنیادین بوده که در راستای انجام کارهای تربیتی و پرورشی در سطح مدارس نقش بسزایی دارد و ما در تلاش هستیم که به نوعی ساحت هنری و زیبایی شناختی را با این هفته تقویت کنیم و در اصل هفته فرهنگی ماها در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق اهداف سند تحول برگزار می‌شود.

دانش آموز خبرنگار: یگانه زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار