مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

بستر ایجاد تحول در آموزش و پرورش، توسعه‌ مشارکت‌های مردمی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت بستر ایجاد تحول در آموزش و پرورش، توسعه‌ مشارکت‌های مردمی است.

کد مطلب: ۱۴۴۱۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بستر ایجاد تحول در آموزش و پرورش، توسعه‌ مشارکت‌های مردمی است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل ضمن عرض تبریک ایام مبارک ماه رجب و محکوم کردن اقدام تروریستی کرمان و تسلیت شهادت ۲۴ دانش آموز و ۲ معلم در این حادثه دلخراش گفت: آرامش و امنیت پایدار حاکم بر جامعه و آموزش و پرورش حاصل ابتکار عمل نیروهای مسلح کشور به ویژه سپاه پاسداران است.

وی با اشاره به تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ اظهار کرد: هدف از ایجاد شوراهای آموزش و پرورش توسعه‌ مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت و بهره گیری از تمام منابع و امکانات برای توسعه زیر ساخت های آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: مهمترین وظیفه شوراهای آموزش و پرورش جلب کمک های مادی و معنوی مردم و ارتقای نظارت مردم بر امور مرتبط با تعلیم و تربیت است.

صفری گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند با تنگناها و چالش های پیش روی نظام تعلیم و تربیت مواجه شود مگر آنکه آحاد مردم در کنار آموزش و پرورش برای حل مشکلات و معضلات مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروزه اساس پیشرفت در عرصه تعلیم و تربیت تفکر کار تیمی و مردمی کردن امور است و برای تحقق اهداف عالی متصور در اسناد بالادستی کشور باید به سمت مردمی کردن امور حرکت کنیم.

صفری در ادامه با تبیین مختصات جنگ شناختی ،گفت: دشمنان انقلاب اسلامی جنگ علیه مردم ایران را از مرزها به مغز ها برده و به دنبال حمله به سنگر تعلیم و تربیت کشور می باشد و در این شرایط کوچکترین سهل انگاری در آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست.

وی اجرای دوره های توانمندسازی، ارتقای مدارس دولتی، انتخاب مدیران مدارس بر اساس شایستگی ها، تبیین دستاورد های نظام جمهوری اسلامی برای ایجاد امید و نشاط، برنامه های مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، توسعه هنرستان ها، ساماندهی کودکستان ها، ساماندهی نیروی انسانی با اولویت مدارس دولتی، روستایی و محروم، و ثبت نام شفاف دانش آموزان را از جمله مهمترین برنامه ها و اقدامات آموزش و پرورش این استان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار