رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی‌:

ترویج گفتمان دینی در جامعه با محوریت ‌نماز یک ضرورت است

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت ترویج گفتمان دینی در جامعه با محوریت ‌نماز یک ضرورت است و مدرسه محیطی است که خمیرمایه اخلاقیات فرزندان جامعه در آن شکل می‌گیرد، لذا معلمان باید جهت ترغیب دانش‌آموزان به اقامه نماز تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۴۴۰۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ترویج گفتمان دینی در جامعه با محوریت ‌نماز یک ضرورت است

جواد روحانی آشنایی با اصول مدیریت اسلامی با رویکرد فرهنگی، شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، نمازشناسی و نحوه برقراری ارتباط با محیط و افراد را از مهم‌ترین سرفصل‌های این دوره آموزشی برشمرد و گفت: این دوره‌های کشوری با همکاری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، کارشناس فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش استثنایی و ستاد اقامه نماز استان چهارشنبه های هر هفته با محوریت توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر نقش الگویی معلمان و تأثیر ویژه آن‌ها بر دانش‌آموزان بیان کرد: معلمان باید به نقش الگویی خود باور داشته باشند و تلاش کنند تا با رفتار و گفتار، در راستای ترویج فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها گام بردارند.

‌اولین دوره توانمندسازی مدیران، معلمان، اولیا و دانش‌آموزان با موضوع شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز توسط حجت الاسلام و المسلمین دوستی برگزار شد و سخنان وی توسط امیر تاتاری مترجم زبان اشاره برای دانش‌آموزان با آسیب شنوایی سراسر کشور ترجمه شد.

در این دوره کشوری که به صورت آنلاین در کانال خبرنامه استثنایی در بستر شاد نیز پخش شد حجت الاسلام و المسلمین دوستی رعایت اصل تداعی معانی به عنوان ایجاد یک حس خوب از فضاهای معنوی در فرزندان، عدم استفاده از اصل اشباع‌، اصول نمادسازی، رجعت، تغذیه مناسب، فضاسازی محیط، زنده کردن حس دینی کودک، نترساندن کودک از خدا و قراردادن فرزندان در محیط‌های خوب مذهبی و دینی را از روش‌های دعوت فرزندان به نماز عنوان کرد و به تشریح هر یک از آنان پرداخت.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار