مشاور وزیر کشور در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

آموزش‌وپرورش می‌تواند ایده‌های تعالی حکمرانی را در نسل دانش‌آموز نهادینه کند

تهران (پانا) - مشاور وزیر کشور با بیان اینکه سخت‌کوشی و مسئولیت‌پذیری پایه اصلی حکمرانی است و این مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش در بحث حکمرانی است، گفت آموزش و پرورش می‌تواند ایده‌های تعالی حکمرانی را در نسل دانش‌آموز نهادینه کند.

کد مطلب: ۱۴۳۸۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش می‌تواند ایده‌های تعالی حکمرانی را در نسل دانش‌آموز نهادینه کند

جواد وزیری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به نقش آموزش‌ و پرورش در موضوع حکمرانی اظهار کرد: «اگر بخواهیم به‌طور ساده حکمرانی را تعریف کنیم این است که حکمرانی یعنی ما چگونه مسئولیت‌پذیر شویم و مسئولیت‌ها را تعریف کنیم؟ چگونه مسئولیت را اخلاقی کنیم و چگونه پاسخگویی را به صورت ریشه‌ای در جامعه نهادیه کنیم؟ این مشخصا کار آموزش و پرورش است که می‌تواند انسان مسئولیت‌پذیر را تربیت کند.»

مشاور حکمرانی وزیر کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند ایده‌های تعالی حکمرانی را در نسل دانش‌آموز نهادینه کند، گفت: «آموزش و پرورش است که می‌تواند ایده‌های حکمرانی را در دانش‌آموزان نهادینه کند. آموزش دهد و به نسلی کمک کند که آرمان‌های خود را در بیرون کشور می‌بیند یا در مواجهه با مسایل زود خسته می‌شود و صحنه را خالی می‌کند یا سراغ راه‌حال‌هایی می‌رود که راه حل نیست و درد را تشدید می‌کند.»

وی اضافه کرد: «آموزش و پرورش با آموزش‌هایی که می‌دهد به دانش‌آموز جهت می‌دهد که سراغ برخی راه‌حل‌ها نرود. در واقع سخت‌کوشی و مسئولیت‌پذیری پایه اصلی حکمرانی است و این مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش در بحث حکمرانی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار