در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تلاش برای بورسیه دانش‌آموزان استعداد درخشان در حوزه پژوهش

تهران (پانا) - معاون پژوهشی وزارت علوم از شکل‌گیری همکاری‌ جدید با سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای بورسیه دانش‌آموزان برتر در حوزه پژوهش خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۳۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای بورسیه دانش‌آموزان استعداد درخشان در حوزه پژوهش

پیمان صالحی علوم در گفت‌وگو با پانا درخصوص حمایت از دانش‌آموزان استعداد درخشان در حوزه پژوهش اظهار کرد: «بخشی از همکاری‌ها با آپوزش و پرورش با سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان شروع شده است و با دانش‌آموزان استعداد درخشان که به سمت المپیادها حرکت کرده‌اند، مواجه هستیم. جلساتی با رئیس سمپاد برگزار شد و حمایت‌هایی در حال شکل‌گیری است.»

وی افزود: «همکاری‌ها با آموزش و پرورش در بسته‌های آموزشی و تحقیقاتی و همچنین بورسیه دانش‌آموزان برتر است که امیدواریم شکل بگیرد.»

صالحی درباره سیاست‌ حمایتی وزارت علوم از پژوهشگران نیز توضیح داد: «حمایت‌ها از پژوهشگران پر استناد است و سیاست‌هایی که وجود دارد، باید منجر به پژوهشگران یک درصد، دو درصد و پر استناد شود. در وزارت علوم سعی کرده‌ایم که از پژوهشگران حمایت کنیم و در آیین‌نامه‌هایی که ابلاغ می‌شود نیز مساله حمایت از پژوهشگران لحاظ خواهد شد، در واقع سیاست‌ها به این سمت بوده که پژوهشگران برجسته کشور حمایت شوند و تعداد دانشمندان برجسته نیز افزایش یابد.»

معاون پژوهشی وزیر علوم درخصوص اجرای آیین‌نامه جامع پژوهانه نیز گفت: «این آیین‌نامه از سال آینده اجرا خواهد شد و در برنامه هفتم توسعه نیز لحاظ شده است. این آیین‌نامه فقط یک آیین‌نامه پژوهشی نیست. در واقع هر فردی که فعالیت ارزشمندی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، پژوهشی، فناوری و دانشجویی در دانشگاه انجام دهد در قالب پژوهانه تشویق می‌شود. یعنی این فعالیت‌‌ها امتیازدهی می‌شود و امتیازات تبدیل به گرنت خواهند شد. در این آیین‌نامه مشخص شده هر فعالیتی چند امتیاز دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار