گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید محسن بهرامی

محلات (پانا) - شهید محسن بهرامی از دانش‌آموزان اهل محلات است که عشق به میهن سبب شد تا جان خویش را در راه مام میهن فدا کند.

کد مطلب: ۱۴۳۸۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید محسن بهرامی

شهید محسن بهرامی در یکم آذر ماه سال ۱۳۴۵ در روستای ورین از توابع شهرستان محلات چشم به جهان گشود. وی با شور و شوق بسیاری پای به دبستان گذاشت و تا سال چهارم دبیرستان به علم‌آموزی پرداخت و تحصیل کرد. هنگامی که پا به دوره دبیرستان گذاشت، به عضویت بسیج در آمد و در امور فرهنگی فعالیت می‌کرد.

از ویژگی‌های بارز او می‌توان به اخلاق نیکو، ادب و متانت و احترام به پدر و مادر اشاره کرد. او در نخستین روز‌های سال تحصیلی در سال چهارم دبیرستان بود که برای اعزام به خط مقدم داوطلب شد و پس از فراگیری رزم مقدماتی، به عنوان بسیجی در گردان ولی‌عصر(عج) از لشکر ۱۷ علی‌ ابن‌ ابی طالب(ع) راهی جبهه‌های جنوب کشور شد.

او در عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵ حضور داشت و همین عملیات اخیر بود که در بیست‌ و دوم دی ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه عراق با ترکش توپخانه‌ای دشمن بعثی جام شهادت را سر کشید. پیکر مطهر این شهید دانش‌آموز در زادگاهش به خاک سپرده شد.

قسمتی از وصیت‌نامه شهید محسن بهرامی به این شرح است:

ای زمین و زمان شاهد باشید که من فقط و فقط به جرم دفاع از اسلام و مسلمین شهید شدم و امیدوارم که راهم را ادامه دهید. پیام من به شما این ملت هشدار و بیدار، آن است که اگر چنانچه من لیاقت پیام را برای شما ندارم ولی از شما می‌خواهم که خدای نکرده امام امت را تنها نگذارید و اسلام را غریب نگذارید و بدانید که زمستان می‌رود و رو سیاهی به ذغال می‌ماند و خدای نکرده با اعمالتان دل امام را غمگین نکنید و خون شهیدان را پایمال و به هدر ندهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار