گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید مجید کفاش‌زاده

ساوه (پانا) - شهید مجید کفاش زاده، دلاورمردی که در راه میهن اسلامی خود از جان شیرین گذشت و تمام توان خود را به کار بست تا از ایران و دین مبین اسلام دفاع کند.

کد مطلب: ۱۴۰۸۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید مجید کفاش‌زاده

شهید کفاش‌زاده در بیست و پنجم خردادماه سال ۱۳۴۸ در شهرستان ساوه در استان مرکزی، دیده به جهان گشود؛ فرزند خانواده‌ای مؤمن و متدین بود که مهر اهل‌بیت اسلام(علیهم السلام) را در دل می‌پروراندند و تلاش می‌کردند تا این محبت را به فرزندانشان نیز آموزش بدهند، او در این خانواده رشد کرد و معنا و مفهوم مهربانی و محبت را یاد گرفت. از همان کودکی یاد گرفته بود چگونه به هم‌نوعان خود کمک کند و نسبت به مشکلات و شرایط هم‌نوعانش بی‌تفاوت نباشد.

مجید در زمان جنگ تحمیلی در کلاس دوم دبیرستان در حال تحصیل بود که برای اعزام به جبهه راهی پادگان آموزشی شد و پس از پایان دوره آموزشی در پاییز سال ۱۳۶۴ در حالی که فقط ۱۷ بهار را تجربه کرده بود، به عنوان بسیجی گردان ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب(علیهما السلام) در منطقه جنگی جنوب کشور حضور یافت.

او پس از سه ماه خدمت در جبهه در بیست و هفتم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۴ در منطقه فاو عراق در عملیات والفجر ۸ بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید به این ترتیب است.

بسم الله الرحمن الرحیم

پدر ومادر عزیزم؛درود خدا بر شما باد که با رضایت خود در حقیقت شهادت من را امضا کردید و بعد از شهادتم به خود افتخار کنید که نوجوانی داشتید و در راه رضای خدا شهید شد.

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا شفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار