گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید سید قاسم میرخیری

شازند (پانا) - شهید سید قاسم میرخیری‌ از دانش‌آموزان اهل شازند است که جان خود را در را اسلام فدا کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید سید قاسم میرخیری

شهید سید قاسم میرخیری در دوازدهم شهریور ماه سال ۱۳۴۶ در قلعه عباس آباد، واقع در شهرستان شازند و در خانواده‌ای مومن و انقلابی چشم به جهان گشود؛ وی در دوران کودکی از نظر رفتار و کردار الگوی خوبی برای دیگران بود و او بسیار به عبادت اهمیت می‌داد و دوران کودکی را در کنار پدر و مادری مهربان و دلسوز پشت سر گذاشت.

در مقطع دبیرستان بود که تعدادی از دوستانش به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل عازم شدند و شخصیت او نیز سکوت در برابر دشمن بعثی را تاب نیاورد و در حالی که تنها ۱۵ ساله بود، آماده‌ جهاد در راه خدا شد و به عنوان نیروی بسیجی به خط مقدم اعزام شد و خوشحال بود که در زمانه‌ای زندگی می‌کند که امام خمینی(ره) منادی آزادی و آزادگی است و دعوت هل من ناصر امام زمانش را پاسخی درست و شایسته می‌گوید.

او که بسیار دلتنگ دوستان و همکلاسی‌های شهیدش شده بود، سرانجام در روز هفتم اسفند ماه سال ۱۳۶۲، در جزیره مجنون هنگامی که به عنوان بسیجی در گردان علی بن ابی‌طالب(ع) حضور داشت، در عملیات خیبر به فیض رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهر این شهید سال‌ها در جزیره مجنون از چشم‌ها پنهان بود و سرانجام پس از چهارده سال دوری، توسط نیروهای تفحص و شناسایی در سال ۱۳۷۷ در گلزار شهدای آستانه علوی به خاک سپرده شد.

قسمتی از وصیت‌نامه شهید والا‌مقام سید قاسم میرخیری به این شرح است:

مادر جان، برای چه اسم من را قاسم نهادی؟ برای اینکه دنباله‌رو قاسم(ع) و علی‌اکبر(ع) و فرزند شش‌ماهه حسین(ع) باشم و در این راه نیز جان دهم؛ تو باید به جای گریه افتخار کنی که همچون پسری داشتی که به جبهه فرستادی و در این راه نیز به شهادت رسید. مادر جان، من گناه‌کارم و با چقدر گریه و زاری نمی‌توانم گناهانم را پاک کنم؛ مگر شهید شوم و روایت است که اگر هر کسی شهید شود تا که قطره‌ خونش بریزد، تمام گناهانش می‌ریزد؛ از شما می‌خواهم که نماز را فراموش نکنید.

دانش‌آموز خبرنگار: علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار